כוח הווידיאו: טכנולוגיה ליצירת פרסומות מתוחכמות שמתעדכנות כל הזמן

הטכנולוגיה של חברת Dynamic Video מאפשרת למשווקים באינטרנט למנף את הכוח של הווידיאו כאמצעי למשיכת גולשים ולהפוך אותם לרוכשים בפועל, תוך מזעור העלויות

תוכן וידיאו באינטרנט נחשב לאלמנט הכרחי באתרי תוכן בכלל ובאתרי סחר אלקטרוני בפרט, והוא הוכיח את עצמו כאמצעי אפקטיבי בקמפיינים מקוונים וכלי מוצלח ליצירת מעורבות בקרב הגולש. הצמיחה המתמשכת של שוק הווידיאו באינטרנט הולידה חברות סטארט-אפ רבות, ובזירה הזו משחקת גם חברת הסטארט-אפ הישראלית Dynamic Video, שהוקמה ב-2009 על ידי ד"ר אברהם כדר (מנכ"ל החברה) וג'ק כהן-מרטין (סמנכ"ל התפעול ומפתח הטכנולוגיה).

לדברי כהן-מרטין, "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למשווקים באינטרנט למנף את הכוח של הווידיאו כאמצעי למשיכת גולשים ולהפוך אותם לרוכשים בפועל, תוך מזעור העלויות והקשיים התפעוליים הכרוכים בשימוש בווידיאו. התוכן הוא דינמי לחלוטין וממשיך להתעדכן כל הזמן, בהתאם ללקוח".

לדבריו, "אנחנו מאפשרים ליצור פרסומות מתוחכמות, או סרטוני וידיאו עשירים, שמבוססים על נתוני מידע שמגיעים בזמן אמת ומושתלים בתוך הווידיאו". כך, ניתן לקחת כל תוכן שהוא - טקסט, אנימציה, תמונות או וידיאו, ולשתול אותו בתוך תבנית שנוצרה מראש באופן סינרגטי. Dynamic Video היא חברת פורטפוליו של ד"ר אברהם כדר, שהקים בין היתר את חברת החינוך המולטימדיה בריינפופ, והוא גם המשקיע היחידי בחברה. היקף השקעתו מוערך בכמה מיליוני דולרים. המוצר של החברה מתבסס על טכנולוגיה שנמצאת בפיתוח כ-3 שנים, ואף היוותה את הבסיס למוצר פרסומי אחר שכבר מוצע בשוק - Aditall, המאפשר למפרסמים קטנים ליצור פרסומות וידיאו באופן עצמאי.

לדברי טל אבן, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של החברה, הטכנולוגיה מתאימה לאתרי סחר אלקטרוני וקמעונאות. "באתרים הללו התוכן משתנה כל הזמן - המוצרים, המחירים, המבצעים והפרופילים של הקונים, עובדה שמנעה מחלקם להשתמש בווידיאו. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למשוך את המידע הדינמי הזה ולעדכן אוטומטית את הקריאייטיב ואת המידע בסרטון, בהתאם לשינויים בתכנים".

העדכונים מתבצעים בלי לעצור את הקמפיין או לבצע שינויים בקריאייטיב, שכן הווידיאו נשמר בפורמט ביניים שניתן לעריכה חוזרת בצורה אוטומטית. את קובצי הווידיאו שנוצרים ניתן להעלות לשרתי פרסום או ליוטיוב, לשלב במערכת גוגל אדוורדס או לשלב בנגני מדיה, ללא צורך בהתאמה או בשדרוג.

* מהו המודל העסקי?

אבן: "אנחנו גובים עמלה בסיסית, במידה ואנחנו יוצרים את הקריאייטיב, ודמי רישוי חודשי על שימוש בטכנולוגיה שלנו והפקת דו"חות אנליטיים המאפשרים ללקוח להבין איזה קריאייטיב או מסר היה יותר אפקטיבי". בנוסף לכך, הלקוח משלם גם בהתאם לביצועים, על בסיס מודל CPA (עלות פר פעולה) או CPC (עלות פר קליק). "הדו"חות שאנחנו מפיקים יכולים להיות די מהפכניים במובן שהם מאפשרים לדעת מה עובד ומה לא ברמת הפרסומת", מוסיף כהן-מרטין.

המוצר מוצע בשוק כבר למעלה מחודשיים, ולחברה יש שיתופי פעולה אסטרטגיים, בהם גם עם שתי חברות ישראליות: Dapper ו-EyeView. בנוסף, נמצאת החברה במגעים עם מספר חברות מדיה גדולות בארה"ב. Dynamic Video מתחרה בין היתר ב-Stupeflix, ב-Sunday Sky וב-Qoof הישראליות.