ועדת העבודה קיימה דיון דחוף בעקבות סכסוך העבודה בתע"ש

הוועדה, בראשות ח"כ חיים כץ, יצאה בקריאה לרה"מ לפעול לפתרון מצוקת מפעל תע"ש, אם על ידי הפרטה, מיזוג עם חברה ממשלתית אחרת או תהליך של הבראת תע"ש

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ קיימה דיון דחוף בעקבות סכסוך העבודה בתע"ש ויצאה בקריאה לרה"מ לפעול לפתרון מצוקת מפעל תע"ש. יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ אמר כי "הוועדה מוקירה ומעריכה את תרומתם של עובדי התעשייה הצבאית לביטחון המדינה ואזרחיה ורואה בו נכס אסטרטגי".

הוועדה קוראת לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר האוצר להתערב לאלתר בקבלת החלטות על עתיד התעשייה הצבאית - אם על ידי הפרטה, מיזוג עם חברה ממשלתית אחרת או תהליך של הבראת תע"ש. הוועדה קובעת כי לא ייתכן שבד בבד ובאותו פרק זמן יאיימו על העובדים בפיטורים ויתנהלו שיחות על הפרטת התעשייה הצבאית.

הוועדה קוראת לשר האוצר להפסיק לאלתר את המהלכים המאיימים על עתיד התעשייה הצבאית בכלל ועל העובדים בפרט המתבטאים באיום פיטורי עובדים, באי-תשלום משכורת לעובדים ובגרימת נזק חמור לחברה.

הוועדה קוראת לדירקטוריון והנהלת תע"ש להפסיק לאלתר את הצעדים שהם נוקטים בתכנית החרום שהם מפעילים כלפי העובדים אם בניסיונות לפטר ואם בקיצוצים.

ח"כ שלי יחימוביץ': "לא מדובר בחבורת עובדים נהנתנית, אלא באנשי כפיים שנתנו את חייהם לטובת המפעל. הם מבקשים ללכת הביתה בתנאי פנסיה הוגנים. האוצר ורשות החברות הממשלתיות עסוקים עד מעל לראש בתרגילי הורדת ידיים כדי להביא את העובדים על ארבע".

יחימוביץ' אמרה, כי "אתם יצירתיים מאוד בהתעללות במפעל תע"ש. בכלל לא ברור מדוע ההתעקשות על הפרטה של תעשייה צבאית. במלחמת לבנון השנייה הפנסיונרים הגיעו לעבוד באישון לילה, איפה תמצאו דבר כזה בבעלות פרטית ? מדובר בטיפשות כלכלית וחוסר אחריות ביטחונית לאומית".