בוחבוט וריפמן בפנייה לרב עובדיה יוסף: הבא למשבר קואליציוני

ראשי הרשויות המקומיות פנו אליו בבקשה שיעזור לרשויות להשיב את התקציב שקוצץ מהן ע"י האוצר ■ "ברצוננו לבקש מכבודו להפעיל השפעתך הרבה על הממשלה עד כדי משבר קואליציוני, כדי שזו תשנה מן הקצה את עמדותיה"‏

ראשי הרשויות המקומיות במדינה מנסים לגייס למאבקן על החזרת התקציבים שקוצצו מהן ע"י האוצר את הרב עובדיה יוסף. במרכז השלטון המקומי מגדירים את הצעד כמהלך לגרימת משבר קואליציוני.

ראשי הרשויות שלחו לרב עובדיה יוסף מכתב שזו לשונו:

‏"בראשית החודש הקרוב ייצא השלטון המקומי בישראל למאבק אליו הובילה אותנו הממשלה, מאבק של אין ברירה, לפני קריסתן הקרובה של 100 רשויות מקומיות ושליחת אלפי עובדים הביתה - למעגל העוני והאבטלה.

‏"ברצוננו לבקש מכבודו, בשמם של כלל ראשי הרשויות בישראל, להפעיל השפעתך הרבה על הממשלה - עד כדי משבר קואליציוני, כדי שזו תשנה מן הקצה את עמדותיה ואת אדישותה כלפי השלטון המקומי בישראל.

‏"במהלך החודשיים האחרונים לא חסכנו שום מאמץ כדי למנוע את הצורך במאבק, אך למרבה הצער הממשלה הפגינה זלזול ואדישות מול גוף המייצג 7.5 מיליון תושבים ומנהל את חיי היום-יום שלהם. זאת, תוך שהיא מתנערת מהשירותים הממלכתיים אשר מחובתה לממן באמצעות העברת תקציבי החובה הממשלתיים לרשויות המקומיות (אלו כספי מס הכנסה).

‏"במציאות אליה מובילה הממשלה, תתמוטטנה בתוך שבועות ספורים עשרות רשויות מקומיות ותושבינו יהיו הראשונים להיפגע ולשלם את המחיר. אלפי עובדים צפויים לפיטורין, ויצטרפו ל- 280,000 המובטלים, שחלקם מטופלי מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות.

"בשונה מבעבר, כאשר השלטון המרכזי השכיל לסכסך ולתקוע טריז בין הרשויות השונות, הפעם אנו מאוחדים - הערים הגדולות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות.

‏"כולנו בחזית אחת מול הממשלה שהפכה את הרשויות המקומיות לקבלן הביצוע שלהן ואת האזרחים למממני קיצוציה. בדרך העלתה הממשלה באופן הרסני את מחירי המים, וקיצצה מתקציבי הרשויות 7 מיליארד שקל ב 6 השנים האחרונות ומבקשת עתה לקצץ עוד 40% (1.2 מתוך 3 מיליארד שקל) מתקציבי החובה הממשלתיים (אשר בהטעיה מכוונת נקראו עד עתה "מענקי האיזון") אותם היא חייבת להעביר.

‏"במרכז מאבקנו עומדת הדרישה הברורה להחזרה מיידית של 3 מיליארד שקל של תקציבי החובה הממשלתיים, ולהחזרת מחירי המים לאזרח לשיעורם כבעבר.

‏"אנו פונים לכבודו לסייע בידינו במאבק צודק זה, שהוא מאבק על קיומן של הרשויות המקומיות", סיכמו הפונים את מכתבם. על המכתב חתומים שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי ושמואל ריפמן, יו"ר מרכז המועצות המקומיות.‏