בנק אגוד: "חשש כי השוק מטפס מהר מדי; ייתכנו מימושים"

"התגברות ההנפקות של אג"ח מסוכנות בשוק המקומי שנחטפות אף הן מהמדפים רק מעלה את הסיכון של השוק כולו בדומה למה שהתרחש ב-2007"

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית על שוק ההון, כי העליות בשווקים הפיננסיים תימשכנה, אולם בטווח הקצר צפוי מימוש רווחים.

"המומנטום עשוי להישאר עוד זמן מה, אך השווקים צפויים לקחת אוויר אחרי העליות בשבועיים האחרונים", כתבו הכלכלנים. "התקרבותו של מדד המעו"ף לשיא של כל הזמנים עשויה להעביר חלק מהמשקיעים לחו"ל".

מדד המעו"ף רחוק רק 1.8% מהשיא ההיסטורי אותו רשם באוקטובר 2007. לדברי הכלכלנים, "מתחיל להיווצר החשש כי השוק מטפס בצורה מהירה מדי וייתכנו מימושים לפחות ברמה הפסיכולוגית או מעבר השקעה אל מעבר לים שם העליות טרם הביאו את המדדים לשיאים היסטוריים".

האנליסטים מתייחסים גם לגל ההנפקות ששוטף את הבורסה, המאפיין תגובות גאות, ואמרו כי "התגברות ההנפקות של אג"ח מסוכנות בשוק המקומי שנחטפות אף הן מהמדפים רק מעלה את הסיכון של השוק כולו בדומה למה שהתרחש ב-2007. מצד שני, המומנטום עדיין חיובי והריביות נמוכות, כך שניתן להישאר בינתיים עם החזקה זהירה יחסית של 20% מניות בתיק סולידי ו-40% בתיק ספקולטיבי (מניות בארץ וחו"ל) כפי שאנו ממליצים מזה זמן מה".

הכלכלנים מציינים כי הם מעדיפים מניות של חברות גדולות בעלות תשואת דיבידנד גבוהה, כאשר הסקטורים המועדפים עליהם הינם: טכנולוגיה, בדגש על תעשיית השבבים, תעשיה, צריכת מוצרי מותרות ובריאות. מבחינה גיאוגרפית, כלכלני הבנק ממליצים על חשיפה לקוריאה ואוסטרליה.