נילסן: שופרסל מתחזקת על חשבון הרשתות העצמאיות

הקרב בין שופרסל לרבוע כחול גלש לסרטונים ב-YouTube ■ גורם ברבוע כחול: שופרסל העלתה סרטון אנונימי, ורק אחרי פנייה משפטית הודו באתר כי שופרסל עומדת מאחורי הסרטון ■ גורם בשופרסל: "יש לחץ ברבוע כחול"

רשת שופרסל חותמת את חודש פברואר עם עלייה בנתח השוק שלה, על חשבון הרשתות העצמאיות האחרות - כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס". נתח השוק של שופרסל עלה מ-37.2% בינואר 2010 ל-37.6% בפברואר השנה. במקביל רושמות הרשתות העצמאיות היחלשות, ונתח השוק שלהן יורד מ-24.3% בינואר ל-23.6% בפברואר.

רשת רבוע כחול רושמת היחלשות קלה בנתח השוק, שיורד מ-19.5% בינואר ל-19.4% בפברואר השנה. רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל, מתחזקת - ונתח השוק שלה עולה מ-4.8% בינואר השנה ל-5.1% בפברואר.

המינימרקטים הפרטיים מתחזקים אף הם, ונתח השוק שלהם עולה מ-10.1% בינואר השנה ל-10.8% בפברואר.

בתוך כך מחריף המאבק בין שופרסל ורבוע כחול, על רקע הקניות לפסח, וזה גולש גם לקמפיינים באינטרנט. בשופרסל העלו בימים האחרונים שיר מצולם ל-YouTube, שמילותיו: "הם משנים את המחיר בלילה ובבוקר, ובסוף אנחנו משלמים על זה ביוקר. הכל בולשיט. שלא ימכרו לכם בולשיט". בסרטון לא הוזכרה רשת מגה של רבוע כחול, אולם ברקע הופיע הלוגו של רשת מגה בול.

גורמים ברבוע כחול אומרים על כך היום (א') ל"גלובס": "הם (שופרסל - א.ח) עשו קמפיין בצבעים שלנו, מה שלא היה עובר בטלוויזיה, ולא הזדהו. כשאנחנו פנינו לאתרי האינטרנט, התשובה הראשונה שקיבלנו היא שהם קיבלו ביטוח מהמפרסם. לאחר מכן הם נבהלו ואמרו שגיתם עומד מאחורי הפרסום, ורק בסוף, אחרי שפנינו משפטית, הם הודו כי שופרסל עומדת מאחורי הקמפיין. יש לשופרסל תיק אחד על עבירות פליליות. זה לא מספיק? זו פעם ראשונה שעולה קמפיין כזה מלוכלך".

בכל מקרה, אומר אותו גורם, "אנחנו הגבנו 4 דקות אחרי עם סרטון ב-YouTube שאומר שהם מפחדים ולא נותנים לנו לצלם בסניפים שלהם".

גורמים בשופרסל טוענים מנגד כי "יש לחץ ברבוע כחול", ומבקרים את התקיפה הישירה של שופרסל באמצעות הקמפיין ההשוואתי לכאורה בין הרשתות שופרסל דיל ומגה בול ובאמצעות הצילומים בסניפי שופרסל. "זו שפה לא מקובלת. מעולם לא היתה תת-רמה כזאת. לראיין לקוחות שלנו על-ידי צוות שלהם בתוך החנות שלנו? הם בלחץ, ואנחנו יודעים את זה גם מספקים".

22
 22