"אפילו הטורקים פיתחו מסילות מהר יותר מאשר רכבת ישראל"

שמוליק ריפמן שלח היום ביקורת חריפה להתנהלות של רכבת ישראל בועידת הנגב בבאר שבע: הפרויקט, שאמור לקצר את הנסיעה מהמרכז לבאר שבע ל-50 דקות, היה אמור להסתיים ב-2008, אח"כ נדחה ל-2010 ועכשיו המועד הוא 2012"

שמוליק ריפמן, יו"ר הרשות לפיתוח הנגב, שלח היום ביקורת חריפה להתנהלות של רכבת ישראל באזור הנגב במסגרת ועידת הנגב בבאר שבע. "אפילו הטורקים, כששלטו בארץ, עבדו יותר מהר על פיתוח מסילות רכבת, מאשר רכבת ישראל, שמעכבת את הכפלת המסילות מתל אביב לבאר שבע. הפרויקט, שאמור לקצר את הנסיעה מהמרכז לבאר שבע ל-50 דקות, היה אמור להסתיים ב-2008, אח"כ רכבת ישראל דחתה אותו ל-2010 ועכשיו המועד הוא 2012".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', דיבר גם הוא בפתיחת הוועידה ואמר כי "אנחנו כבר לא נגב שפושט את ידיו ואומר: 'תנו לנו כי אנחנו מסכנים', אנחנו נמצאים כאן מתוך בחירה ושמחים לחיות פה בנגב. אבל ממשלת ישראל צריכה להבין שאי אפשר לחולל שינוי פה באזור בלי מתן עדיפות. אי אפשר לתת את אותה עדיפות שנותנים לנגב ולגליל, גם לגוש דן. אי אפשר לרצות את כולם ולתת עדיפות לכולם". לדברי דנילוביץ', "גוש דן פקוק וסתום. ממשלת ישראל חייבת לדאוג להעביר אוכלוסיה איכותית לגליל ולנגב".

"באר שבע באמת השתנתה", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, שהשתתף גם הוא בוועידת הנגב. "פעם בבאר שבע ביקשו כסף כל הזמן מהממשלה, היום ראש עיריית באר שבע אמר שיש לו השקעות של מיליארד שקל. כמעט ביקשתי ממנו הלוואה ששמעתי את המספר הזה".

פרס פנה לראשי הנגב שמשתתפים בוועידה ואמר להם: "תתחילו לבנות את הנגב לא לפי תל אביב, אלא לפי הישוב המודרני ביותר. יש כאן הרבה אדמה בנגב, עוד מעט יהיה מחסור באדמות. אל תבזבזו את זה. תבנו לגובה, תבנו בתים שיהיו מקור לאנרגיה עם פאנלים סולאריים. תתכננו את הנגב לפי העתיד. בלי יותר מדי חשבונות כמה זה יעלה". פרס הרחיב את הדיבור על האנרגיה הסולארית וציין כי "זאת אנרגיה לא מזהמת, היא לא שייכת לליגה הערבית, והיא פתוחה לכולם. בואו נעשה את הנגב למרכז האנרגיה הסולארית בעולם. גם הממשלה צריכה להשקיע".