רכישת ענק לפריגו: ממזגת לתוכה את PBM ב-808 מיליון דולר

חברת התרופות תרכוש את יצרנית הפורמולה לתינוקות במזומן - 175 מיליון דולר ממקורותיה העצמאיים, ואת השאר מהלוואות

חברת התרופות פריגו חתמה על הסכם רכישה משמעותי, לפיו היא רוכשת את יצרנית הפורמולה PBM תמורת 808 מיליון דולר במזומן. מתוך הסכום, פריגו תממן את הרכישה ממקורותיה העצמאיים בסך 175 מיליון דולר, ואת השאר מהלוואות שתיקח.

הרכישה צפויה להוסיף לפריגו כ-300 מיליון דולר בהכנסות ב-2010, וכ-10 סנט למניה לשורה התחתונה. נזכיר, כי התחזיות המוקדמות של האנליסטים צפו לחברה הכנסות של 2.3 מיליארד דולר ב-2010 (לפני הרכישה) ורווח נקי של 2.5 דולר למניה ב-2011 הפיסקלית. השלמת העסקה צפויה להיסגר ברבעון הפיסקלי הרביעי של 2010 בכפוף לאישורים הרגולטוריים הנדרשים.

PBM היא יצרנית של מוצרי פורמולה לתינוקות מווירג'יניה שבארה"ב, היא מוכרת את מוצריה למשווקים מובילים בארה"ב ומכאן שהרכישה שלה ע"י פריגו תגוון את סל המוצרים של פריגו ותרחיב את פעילותה בארה"ב. החברה גם משווקת לקנדה, מקסיקו וסין.

מנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, אמר כי "הרכישה תמצב אותנו היטב להתרחבות לתחום נוסף של קו מוצרים, במיוחד בתרופות שנמכרות מעבר לדלפק כמו אלה של PBM".

כאמור, הרכישה תרחיב את סל המוצרים של פריגו בקטגוריית ה-OTC (מוצרים שנמכרים מעבר לדלפק ללא מרשם רופא); תרחיב את שוקי הפעילות של פריגו לשווקים בהם פעילה PBM - מתוך 300 מיליון הדולר בגידול בהכנסות, כ-20% יהיו מחוץ לארה"ב.