ענבל אור: "אני אשת קריירה מצליחה - ולא בגלל שאני בלונדינית וחתיכה"

מנכ"ל אור סיטי נדל"ן בעימות שני עם ד"ר קומן ב"לילה כלכלי" אחרי שכינה אותה "פצצונת מין": "הג'נטלמן הזה - כל שקל שיוציאו ממנו ייתרם לקידום האשה" ■ שדולת הנשים תדרוש מערוץ 10 ומהרשות השנייה לערוך בדיקה מקיפה

לאחר ששלשום (ב') בתוכנית "לילה כלכלי", תוכנית הלילה של שרון גל בערוץ 10 בנושאי עסקים וכלכלה, הפרשן הקבוע של התוכנית, ד"ר אלכס קומן מהמכללה האקדמית תל-אביב-יפו, קרא לענבל אור, מנכ"ל חברת אור סיטי נדל"ן, "פצצונת מין" - ניסו אתמול (ג') לתקן את הדברים ולהביא ל"שלום-בית" - אך ללא הצלחה.

"אתה ידוע כהומוריסט", פנה המנחה גל לד"ר קומן, "ויצא לך לא טוב, בוא נודה בזה". "לא היתה לי כל כוונה לפגוע בענבל", התנצל ד"ר קומן.

"הגעתי לדבר על קבוצות רכישה", אמר קומן, "והבעתי את דעתי. במשך כ-30 שניות הבעתי את דעתי על מה שנקרא הפרופיל הנשי המוגזם בעיניי". ד"ר קומן אף אמר: "אני בעד נשות קריירה - אמי היא אשת קריירה, כמו גם אשתי, ואני גאה בהן".

ענבל אור, שהיתה זעופה וכעוסה, ענתה: "קיבלתי מאות טלפונים, מיילים והודעות SMS. אני אשת קריירה מצליחה - ולא בזכות זה שאני בלונדינית וחתיכה", אמרה. "זה לא המקום - זו תוכנית על כלכלה! המראה שלי לא רלוונטי - ההתנצלות לא כנה ולא אמיתית".

בשלב זה פנתה אור לד"ר קומן: "ומה אם הבת שלך היתה יושבת פה? אתה דוקטור! איך היית מרגיש? 'פצצונת מין'? ההתנצלות צריכה להיות לא רק בפני אלא בפני כל הנשים באשר הן".

ד"ר קומן אמר כי הוא התנצל - "לא פגעתי בנשים, העברתי ביקורת על פרופיל נשי מופרז", וסירב להרחיב במה מדובר.

"אשת עסקים מצליחה שנראית טוב, זו הכוונה?", אמרה אור. "נשות עסקים לא צריכות להיראות כמו בטי המכוערת", אמר קומן, "העמדה שלך היתה מניפולטיבית".

אור התריסה ואמרה: "זה לא יעבור לסדר היום. צריכה להיות התנצלות לא לקונית". יש לציין כי שרון גל אמר כי כבר היתה התנצלות מפיו של קומן.

לסיום אמרה אור: "הג'נטלמן הזה - כל שקל שיוציאו ממנו יגיע לתרומה לקידום האשה". קומן, מצידו, אמר לסיום: "אני בעד נשות קריירה ומאחל הצלחה לכולן".

"זכאית להישפט על פי מעשיה"

נורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, אמרה היום (ד'): "אני רואה בחומרה את התבטאותו של ד"ר קומן בתוכנית 'לילה כלכלי' בערוץ 10 ומשבחת את תגובתו של מנחה התוכנית. ענבל אור, ככל אישה בעסקים ובתחומים אחרים, זכאית להישפט על-פי מעשיה ולא על-פי מראה".

"אמירתו של ד"ר קומן", הוסיפה צור, "מהווה לכאורה הטרדה מינית בניגוד לחוק למניעת הטרדה מינית, האוסר מפורשות התבטאויות מבזות מעין אלה - קל וחומר כאשר הן נעשות בפרהסיה מול פני הציבור כולו, ועל כך עליו לתת את הדין. שדולת הנשים בישראל תדרוש מערוץ 10 ומהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לערוך בדיקה מקיפה, שבעקבותיה יוסקו מסקנות ברורות לגבי ד"ר קומן".

צור הוסיפה: "אני מחזקת את ידיה של ענבל אור שהגיבה בצורה נכונה למצב, ואני מציעה לה את הסיוע המשפטי של שדולת הנשים בישראל. הטלוויזיה היא מראית פני החברה הישראלית, ומעבר לסדר היום בפרשה זו ייתן לגיטימציה להטרדות נוספות כאלה".