שינוי בגילת: מנהל בכיר פורש והחברה ממנה סמנכ"ל תפעול

ארז ענתבי שמנהל 2 מ-3 החטיבות של גילת עוזב לאחר 17 שנה וירון לוטן שניהל בעבר את טקנומטיקס ימונה לסמנכ"ל תפעול

לאחר כ-17 שנים בתפקידים שונים בחברה, ארז ענתבי פורש מגילת לוויינים. הפרישה מגיעה על רקע שינוי ארגוני שגילת מבצעת בימים אלה, וכולל גם מינוי של סמנכ"ל תפעול חדש, ירון לוטן. כך נודע ל"גלובס".

בשנים האחרונים ניהל ענתבי שתיים משלוש החטיבות של גילת, חטיבת הציוד של גילת, ‏GNS‏ ואת חטיבת ‏Spacenet Rural‏. גילת מורכבת כיום משלוש חטיבות, כשלצד ‏GNS‏ פועלות ‏Spacenet‏ בארה"ב, ו-‏Spacenet Rural‏ במדינות אמריקה הלטינית.

השינוי הארגוני נועד לבצע איחוד של הפעילויות, בניגוד למבנה המבוזר של שלוש חטיבות שקיים היום. ספייסנט, החטיבה האמריקנית, תמשיך לפעול בנפרד. נזכיר שבשבוע שעבר דיווחה גילת על רכישת ‏RAS‏ האמריקנית תמורת 25 מיליון דולר, והחברה הנרכשת תהפוך לחלק מ-‏SIGS‏, חברה בת בארה"ב, שפונה לשוק הממשלתי והביטחוני. ‏SIGS‏ היא חלק מספייסנט.

לוטן היה בעברו מנכ"ל ‏Tecnomatix‏, שנרכשה בשנת 2005 על-ידי ‏UGS‏ תמורת 228 מיליון דולר. ינהל את כל הפעילויות שקשורות לתפעול ולשירות הלקוחות ויהיה כפוף ליו"ר ומנכ"ל גילת, עמירם לוינברג.

גילת מפתחת תחנות לוויין זעירות המיועדות לתקשורת, ומספקת אותן יחד עם שירותים נלווים, והיא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 236 מיליון דולר. ‏