מסתמן: יעקב בורובסקי לא יוכל לשמש כיו"ר רשות השידור

מועמדותו של בורובסקי הועברה לבחינת לשכת היועמ"ש וצפויה להידחות ■ בורובסקי בתגובה: "זה לא נכון" ■ במשרד ראש הממשלה ובלשכת היועמ"ש מסרבים להתייחס לדברים

מועמדותו של יעקב בורובסקי לתפקיד יו"ר רשות השידור צפויה להידחות על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. ל"גלובס" נודע כי לשכת ראש הממשלה, האמונה בימים אלה על רשות השידור, העבירה את כשירותו של בורובסקי לבחינת לשכת היועץ המשפטי, ואילו שם מסתמן כי מועמדותו תידחה.

בורובסקי משמש בימים אלה כחבר מועצת עיריית חיפה. עם פרישתו מהמשטרה בדרגת ניצב שימש בורובסקי במשך 3 שנים כיועץ למבקר המדינה בנושא שחיתות שלטונית, עד להתמודדותו בבחירות לראשות עיריית חיפה.

מאז יוני 2009, אז פרש משה גביש מראשות הוועד המנהל של רשות השידור, לא מונה לו מחליף. ניסיונותיו של השר יולי אדלשטיין למנות את אמנון דיק לתפקיד נתקלו בהתנגדות מטעם לשכת ראש הממשלה, דבר שהביא להחלטתו של אדלשטיין להחזיר את תיק הממונה על ביצוע חוק רשות השידור.

הליך הבדיקה שעבר ברובוסקי הוא הליך מהיר, שמטרתו היתה למנוע כניסה לתהליך המסורבל של מינוי יושב ראש לרשות. התהליך הארוך כולל את שליחת שמו של המועמד לקבלת חוות-דעת ליותר מ-100 ארגונים ומוסדות, ורק לאחר מכן הוא מובא לבחינה משפטית של ועדת שפניץ, האמונה על המינויים בשירות הציבורי.

בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדברים.

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ביקשו שלא להתייחס.

בורובסקי מסר בתגובה: "זה לא נכון".