לידיעת משקיעי מודיעין: נסגרה עסקת פטרומד ב-16 מיליון דולר

בהמשך לפרסום ב"גלובס", עופר נמרודי מקים חברה חדשה שתרכז את פעילות הקבוצה בתחום חיפושי הנפט והאנרגיה

‎‎יו"ר הכשרת הישוב עופר נמרודי מקים חברה חדשה שתרכז את פעילות הקבוצה בתחום חיפושי הנפט והאנרגיה. החברה, הכשרה אנרגיה, תהיה בשליטת הכשרת היישוב (70%), קבוצת מוצ'קין של האחים לוי ומנדל מוצ'קין (20%) וקבוצת הרשברג של איש העסקים משה הרשברג (10%).

הנכס העיקרי שבו תחזיק החברה החדשה הוא זכויות ברישיונות חיפושי הגז בשדולת שרה ומירה, הרשומים כיום על שם חברת פטרומד. אתמול (יום ד') הגיעו הצדדים לסיכום סופי בעסקה לרכישת הזכויות, שעליה דווח לראשונה ב"גלובס".

היקף העסקה כ-16 מיליון דולר וקדם לה משא ומתן שארך כמה שבועות ושבמהלכו הצליח נמרודי להשאיר בידי הכשרה אנרגיה את החלק המרכזי בזכויות של רישיונות החיפושים. על פי ההסכם תחזיק הכשרה אנרגיה בכמחצית מזכויות הרישיונות, מודיעין תחזיק בכשליש וחברת בונטאן הקנדית - בעלת השליטה הקודמת בפטרומד - תחזיק בכחמישית מהזכויות. בתחילת המגעים דובר על מכירת נתח משמעותי יותר מהזכויות למודיעין, שיוצגה במשא ומתן על ידי דש אייפקס בניהולו של ויקטור שימריך.

העברת הזכויות ברישיונות מותנית עדיין בקבלת אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן. כפי שדווח ב"גלובס", מימרן פרסם לאחרונה הנחיות חדשות לגבי אישור בקשות לרישיונות המבטאות החמרה בדרישות, בעיקר בתחום הוכחת היכולת הכלכלית והצגת ניסיון מעשי קודם בקידוחים. להערכת גורמים בשוק, הקבוצה בראשות נמרודי וסולטן לא תתקשה להעמיד את ההון הדרוש לביצוע העבודות, אם כי ייתכן שתצרף מפעיל בינלאומי בעל ניסיון בקידוחים ימיים.