הסיבה לצניחת מדיגוס: בכירים מכרו יותר מ-90% ממניותיהם

דירקטור וסמנכ"ל הכספים של החברה מכרו מניות בהיקף של כ-300 אלף שקל, אולם לאחר המכירה נותרו כמעט ללא החזקות

רכבת הרים של ממש חוותה מניית מדיגוס ביום חמישי. המניה נסחרת לאורך היום בעלייה של כ-6%, אולם כשעה וחצי לפני סגירת יום המסחר המניה החלה לרדת בחדות. היא ננעלה בירידה של 2.5%, אולם השלימה צניחה של 11% מהשער הגבוה היומי.

רק אתמול (שבת) בבוקר נודעה הסיבה לירידה הפתאומית בערך המניה. מדיגוס הוציאה דיווח לבורסה - בשבת בבוקר כאמור - לפיו 2 בכירים בחברה מימשו למעלה מ-90% ממניותיהם. התמורה אמנם אינה גבוהה - כ-300 אלף שקל בסך הכל - אולם לאחר המימוש 2 הבכירים נותרו כמעט ללא החזקה, מה שנתפס בעיני המשקיעים כצעד של חוסר אמון בחברה.

מוני בן דוד, דירקטור במדיגוס, מכר ביום חמישי 96.7% ממניותיו בהיקף של 157.5 אלף שקל. מדובר ב-70 אלף מניות אותם מכר בשער של 2.25 שקלים למניה, שער הגבוה ב-11% ממחיר הסגירה של המניה ביום חמישי. לאחר המכירה הוא נותר עם כמות זניחה של 2,321 מניות.

גם עודד יצקן, סמנכ"ל הכספים של מדיגוס, חיסל כמעט את כל החזקתו בחברה. הוא מכר 93.4% ממניותיו בתמורה ל-135 אלף שקל, כלומר 61.5 אלף מניות בשער של 2.2 שקלים למניה. לאחר המכירה נותרו בידיו 4,243 מניות בלבד.

מדיגוס מפתחת מכשירים אנדוסקופיים ומתרכזת בטיפול לצרבת. באוגוסט האחרון היא הודיעה גם שפיתחה מצלמה זעירה ייחודית יחד עם חברת השבבים הישראלת טאואר . בשלהי 2009 היא גייסה כ-13 מיליון שקל כדי לממן את פעילותה השוטפת, כמו למשל המשך ניסויים קליניים בארה"ב במוצר שלה לצרבת וכן לפיתוח עסקי למצלמה הזעירה שלה, המתאימה למגוון סוגים של ניסויים זעיר פולשניים.

בינואר הודיעה החברה על הסכם עם חברת Voyage Medical האמריקנית, בהיקף של לפחות 6.5 מיליון דולר על-פני 6 שנים. במסגרת ההסכם תכלול וויאג' במוצר שהיא מפתחת את מצלמת הווידיאו הזעירה של מדיגוס, אותה פיתחה יחד עם טאואר.