יש הסכם: העבודות בנתיב המהיר יחודשו מחרתיים

בשורה לנהגים בכביש ירושלים תל-אביב: שפיר תחדש את העבודות בפרוייקט הנתיב המהיר בכניסה לתל-אביב אחרי סכסוך שארך חצי שנה מועד הסיום החדש נדחה לדצמבר

העבודות להקמת הנתיב המהיר מנתב"ג לתל-אביב יחודשו כבר במהלך חול המועד, לאחר שהופסקו לפני חצי שנה.

הערב (א') הודיע משרד האוצר על חתימתו הסופית של הסכם הזיכיון המתוקן עם חברת שפיר הנדסה, לאחר שבנק לאומי וקבוצת מגדל המממנים את הפרויקט הסכימו לשינוי תנאי הההסכם. על-פי ההסכם המתוקן תורחב רשת הביטחון שתספק המדינה לזכיין ותכלול גם את ההון העצמי שישקיע בפרויקט. לאומי ומגדל יעבירו לשפיר הנדסה מיד לאחר החג את 170 מיליון השקלים שהשקיעה בפרויקט מהונה העצמי. בנוסף, נדחה מועד סיום העבודות מה-20 לאוקטובר ל-1 בדצמבר השנה.

עו"ד משה שחל שייצג את שפיר במשא-ומתן מול המדינה אמר כי ההסדר הושג בזכות גילויי רצון טוב מצד כל הצדדים שאפשרו להתגבר על המחלוקות.

העבודות בנתיב המהיר הופסקו בנובמבר לאחר ששפיר הודיעה למדינה כי היא מבקשת לוותר על הזיכיון. המשבר פרץ בעקבות גילוי טעות תכנונית בקטע האחרון של הנתיב. לאורכו של קטע זה לא ניתן להקים הפרדה פיזית בין הנתיב המהיר לשאר הנתיבים בכביש מספר אחת. שפיר דרשה מהמדינה רשת ביטחון בגובה הפער בין תחזית התנועה הצפויה בנתיב, ללא הטעות, לבין התנועה שתהיה בו בפועל. הסכם הזיכיון בין המדינה לזכיין שתוקן ב-18 לפברואר היה מותנה בקבלת אישור הגופים המממנים, אולם רק לפני שבוע ניאותה מגדל לוותר על דרישתה להעלות את מרווחי הריבית על המימון.

עד למועד הפסקת העבודות השקיעה שפיר בפרוייקט כ-170 מיליון שקל מהונה העצמי. לפי ההסכם המתוקן תקבל שפיר הנדסה בחזרה את הכספים שהשקיעה ותזרים המשך לפרויקט הון עצמי בהיקף של כ-80-100 מיליון שקל. סך ההשקעה בפרויקט מגיע לכ-500 מיליון שקל, מתוכם הושקעו בו עד היום כ-300 מיליון שקל.