יו"ר קרן המטבע: "כלכלת העולם עדיין לא יצאה מכלל סכנה"

"אפשר לראות התאוששות כמעט בכל מקום אבל זו התאוששות שברוב המקרים נובעת מתמיכה ציבורית וממשלתית - אנחנו חייבים להישאר זהירים" ■ בינואר העלתה קרן המטבע בחדות את תחזיותיה, כשהעריכה כי כלכלת העולם תתרחב ב-2010 ב-3.9% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.1% "בלבד"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אמר אמש כי כלכלת העולם "טרם יצאה מכלל סכנה" למרות ההתאוששות הכלכלית המהירה יחסית.

בשיחה עם כתבים אמר שטראוס-קאהן כי למרות שההתאוששות הכלכלית העולמית עלתה את התחזיות המוקדמות, הצריכה הפרטית הגלובלית עדיין לא חזקה מספיק כדי לאותת על סיומו של המיתון הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

הוא הוסיף כי "אפשר לראות התאוששות כמעט בכל מקום אבל זו התאוששות שברוב המקרים נובעת מתמיכה ציבורית וממשלתית ללא עזרה מספקת של הסקטור הפרטי - אנחנו חייבים להישאר זהירים.

נזכיר כי בינואר השנה העלתה קרן המטבע בחדות את תחזיותיה, כשהעריכה כי כלכלת העולם תתרחב ב-2010 ב-3.9% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.1% "בלבד".

שטראוס קאהן ציין כי "למרות שלא ניתן לשלול תרחיש של 'מיתון כפול', קרן המטבע לא צופה תרחיש שכזה". הוא הוסיף כי ההתאוששות המהירה ו"הלא בוגרת מספיק עדיין" יכולה לעודד ממשלות ובנקים מרכזיים לסגת ממדיניות התמריצים והנזילות מוקדם מדי. "הם יירו לעצם ברגל", ציין שטראוס קאהן.