מגמה מעורבת בסיום בוול סטריט: הפיננסים בלטו בעליות

השוק התחזק לאחר פרסום הפרוטוקולים של החלטת הריבית האחרונה ■ וולס-פארגו, בנק אוף אמריקה וג'יי.פי.מורגן בלטו בעליות

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים קלות, זאת אחרי עליות שערים שנרשמו אמש בפתיחת שבוע המסחר. לאחר מכן השוק עבר לעליות ובסיום נחלשו במקצת המדדים והמגמה היתה מעורבת. ברקע למסחר עמד פרסום הפרוטוקולים של ישיבת בכירי הפדרל ריזרב האחרונה.

שיעור האבטלה הגבוה והאשראי המהודק מדי, שאזרחים אמריקנים רבים מתקשים כיום לקבלו מהמוסדות הפיננסים, הם שני הגורמים העיקריים המהווים סכנה להמשך ההתאוששות בכלכלת ארה"ב. כך, על פי הפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב האחרונה, בה הוחלט שלא לשנות את שיעור הריבית האפסי ואף נרמז כי היא תמשיך להיות נמוכה מאוד גם בתקופה הקרובה.

בישיבת הפדרל ריזרב האחרונה הזהירו המשתתפים מהעלאת ריבית מוקדם מדי, שעלולה לפגוע בסיכויי הצמיחה. "למרות שהנתונים האחרונים הצביעו על התאוששות מסויימת בפעילות הצרכנית, הרי ששיעור האבטלה הגבוה, מצבו של שוק הנדל"ן, האשראי המהודק, ושיעור נמוך של עליה בהכנסה האישית ממשיכים להיות סיכון לכלכלה", נאמר בישיבה האחרונה שהתקיימה ב-16 במארס.

"הנתונים הטובים שזרמו לשוק בתקופה האחרונה והצביעו על שיפור בפעילות הכלכלית בארה"ב, ובמיוחד בשוק העבודה, הורידו את רמת הסיכון בשוק ועשויים לאותת על העלאת ריבית קרוב יותר ממה שהעריכו הסוחרים עד כה", אומר אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים.

כן ברקע, בכירי ממשל באתונה מסרו היום כי ממשלת יוון חוששת כי קרן המטבע הבינלאומית תכפה עליה תנאים נוקשים בתמורה למתן הסיוע, לכן היא מעוניינת לשנות את תנאי חבילת הסיוע עליה הוסכם בפסגת האיחוד האירופי בחודש שעבר על מנת להימנע ממצב שבו תצטרך לקבל הלוואות מה-IMF.

עליות במניות הפיננסים

בקרב מניות הטכנולוגיה, אפל עדיין ריכזה עניין רב בעקבות היסטריית ה-iPad, המחשב החדש שהשיקה החברה בארה"ב בסוף השבוע. בענפי הפיננסים והאנרגיה נרשמו עליות קלות. וולס-פארגו, בנק אוף אמריקה וג'יי.פי.מורגן בלטו בעליות.

מיקרוסופט צפויה להשיק את הטלפון הסלולרי הראשון שלה באירוע של החברה שנקבע כבר ליום שני הקרוב. הטלפונים יציגו את תוכנת המסרים המיידיים של החברה - המסנג'ר והם יכללו מסכי מגע ומקלדת, ואת מערכת ההפעלה הסלולרית של החברה.

המכשירים אף צפויים להתאים לרשת התקשורת הסלולרית של חברת וריזון , בדומה למכשירי ה-iPhone של אפל.

באלי טכנולוגיות , שעוסקת בתחום המשחקים, המשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה ב-7% אתמול בעקבות פרסום תחזית החברה המעודכנת.

בקרב הישראליות סגרה טבע ללא שינוי ואילו יצרנית התרופות פריגו ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול כי היא ושותפתה, Cobrek Pharmaceuticals קיבלו את האישור הסופי ממנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA לייצר ולשווק את הקצף Clindamycin Phosphate.