אומ"ץ: יועץ התקשורת של רשות ני"ע זמיר דחב"ש מצוי בניגוד עניינים

טוענת בפנייתה למבקר המדינה כי דחב"ש מצוי בניגוד עניינים לכאורה על רקע ייצוגו את אייפקס, שותפתו של מאיר שמיר בתנובה ■ דחב"ש: "נושא הדו"חות הכספיים של תנובה אינו מדוברר על-ידי אלא ע"י דוברת תנובה"

דרישתה של רשות ניירות ערך ממאיר שמיר לפרסם נתונים על תנובה חושפת את יועץ התקשורת של הרשות, זמיר דחב"ש, לניגוד עניינים. כך טוענת תנועת אומ"ץ בפנייה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

לטענת אומ"ץ, דחב"ש מצוי בניגוד עניינים לכאורה על רקע ייצוגו את אייפקס, שותפתו של שמיר בתנובה. ככל הידוע, דחב"ש מייצג את אייפקס בנושא מתחם השוק הסיטונאי, שתנובה מחזיקה חלק ממנו.

שמיר מחזיק במניות תנובה באמצעות מבטח שמיר, החברה הציבורית שבשליטתו. אייפקס ושמיר מצויות כעת בקונפליקט על רקע דרישת רשות ניירות ערך ממבטח שמיר לצרף לדו"חותיה את דו"חות תנובה, בה היא מחזיקה. אייפקס, בהיותה קרן פרטית, מתנגדת לחשיפת הנתונים, ובכך ניצבת איפקס בקונפליקט מול מאיר שמיר.

אומ"ץ כבר פנתה בשעתו למבקר המדינה בעניין ניגוד עניינים לכאורה בפעילותו של דחב"ש, המייצג גופים ממלכתיים כמו גם גופים פרטיים.

אומ"ץ פנתה שוב למבקר בעקבות הנושא האחרון העומד על הפרק, בבקשה כי המבקר ייתן דעתו לנושא ניגוד אינטרסים הנוצרים כתוצאה מייצוג גופים ממלכתיים בצד גופים פרטיים.

דוברת תנובה מסרה בתגובה: "מי שמטפל בנושא הדו"חות הכספיים של תנובה זו אני, כדוברת החברה".

זמיר דחב"ש מסר בתגובה: ""תנועת אומ"ץ מיהרה להוציא מכתב שהתבסס על פרסום ידיעה שגויה בתקשורת. נושא הדו"חות הכספיים של תנובה אינו מדוברר על-ידי אלא על-ידי דוברת תנובה - עובדה המייתרת את מכתבה של אומ"ץ".