מנת האנרגיה של אנסטורג': גייסה 15 מיליון דולר בסבב שני

את ההשקעה בחברה, שמפתחת תאי דלק בעלות נמוכה, הובילה חברת ההשקעות ורבורג פינקוס ■ החברה תקבל באופן מיידי 3 מיליון דולר ואת שאר הסכום בהתאם לעמידה באבני דרך

חברת הקלינטק הישראלית EnStorage גייסה בסבב שני 15 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". חברת ההשקעות האמריקנית Warbur Pinkus הובילה את סבב גיוס ההון הנוכחי, לצד כל המשקיעים הקודמים בחברה. במסגרת ההשקעה, יינתן מיידית סכום של 3 מיליון דולר ושאר הכסף יינתן בהתאם לעמידה באבני דרך.

את אנסטורג' הקימו לפני שלוש שנים ד"ר ארנון בלום, שכיום משמש כמנכ"ל שלה; פרופ' עמנואל פלד מאוניברסיטת תל אביב; ערן ירקוני ונחמן שלף, לשעבר מקרן בנצ'מרק ישראל.

אנסטורג' פונה לשוק של אגירת האנרגיה בתאי דלק. המערכת שהחברה מפתחת, מבוססת על המחקר של פלד, שהיה בעבר שותף להקמת מספר חברות, בהן גרינ-פיול-סלס.

החברה פועלת מאז הקמתה בחשאיות גדולה. בסבב גיוס ההון הראשון, שהיה של כ-2 מיליון דולר, השקיעו בה הקרנות קיינן פרטנרס וגריילוק ישראל, קרן ההון סיכון של סימנס וקרן האירופית וולינגטון פרטנרס.

השקעות בנס ואלווריון

ורבורג פינקוס היא מחברות ההשקעה המובילות בארה"ב בקלינטק. מאז הקמתה בשנות ה-60 היא השקיעה 35 מיליארד דולר ב-600 חברות בתחומים שונים, בהם גם תקשורת ומדיה.

בישראל ורבורג פינקוס השקיעה במשורה. בפורטפוליו המקומי שלה נמצאות כיום 4 חברות - סיבידיה, ורינגו, נולאנס וצמיגי אליאנס. בעבר השקיעה החברה גם בחברות נס ובריזום, שכיום מוכרת כאלווריון.

בלום, אישר היום את העובדה שוורבור פינקוס השקיעה בחברה, אבל סירב להתייחס להיקף ההון שהושקע. לדבריו, "החברה עדיין פועלת באופן שקט ואני לא יכול להתייחס להיבטים הפיננסיים או לשלב התפתחותה".

בהתייחס לפעילות, אמר בלום כי "תחום אגירת אנרגיה לשמש ורוח הוא הכרחי ובלעדיו לא תהיה חדירה מסיבית של טכנולוגיות האנרגיה החדשות לשווקים. כדי להשתמש באנרגיה סולארית או אנרגיית רוח, יש צורך במערכת לאגירת האנרגיה, ובשוק עדיין לא ניתן למצוא אותן".

מקור המקורב לחברה, הסכים לספר היום ל"גלובס" כי אנסטורג' מפתחת מערכות שיוכלו להיכנס לשימוש מסחרי בעלות הגיונית: "החברה מפתחת תאי דלק בעלות נמוכה מסוג RFC (low-cost Regenerative Fuel-Cell) ומערכות לאחסון אנרגיה למתקני אנרגיה סולאריים ורוח, והנקודה החשובה ביותר כיום בשוק הזה היא העלות ההגיונית".

החברה מצויה מחוץ לאור זרקורים, כי נראה שהמוצר שלה ייחודי בשוק אליו היא פונה. מטרת הגיוס היא להשלים את הפיתוח ולהגיע לשוק.

יזהר שי, שותף בקיינן פרטנרס בישראל, לא הסכים להתייחס להיקף הגיוס אבל אמר ל"גלובס": "אנחנו מאמינים שהחברה היא הבטחה גדולה בתחומה. אנחנו משוכנעים שלאנסטורג' פוטנציאל להפוך לשחקן משמעותי בתחום של אגירת ונצילות אנרגיה".