בורסת התכנים: זירת מסחר וירטואלית שמתווכת בין יצרנים לרוכשים

DigitalScirocco יודע לבצע התאמות בין תוכן מסוים לבין המטרות של הגוף הרוכש ■ וגם: שירות חדש המאפשר לגולשים ולעסקים לשאול ולענות על תשובות כדי ליצור דף פרופיל אישי שמעניק אינפורמציה רלוונטית אודותם

1. סוחרים במילים

אתרי תוכן רבים מתקשים לייצר הכנסות משמעותיות שיחפו על עלויות יצירת התכנים. אתרים אחרים מתקשים למצוא תוכן איכותי שיעשיר את היצע התכנים שלהם. חברת הסטארט-אפ DigitalScirocco, שהושק לאחרונה בכנס ה-Demo, סבור שבידיו התשובה. האתר מציע זירת מסחר וירטואלית, שמתווכת בין יצרני תוכן שרוצים למכור את התוכן לבין רוכשות תוכן פוטנציאליות. מערכת האתר יודעת לבצע התאמות בין תוכן מסוים לבין המטרות של הגוף הרוכש (כמו הגדלת טראפיק או יצירת אזור תוכן חדש באתר). חברה נוספת שמציעה שירות דומה היא Mochila.

2. הזדמנויות בקוראים

קוראי הספרים האלקטרוניים מייצרים שוק חדש של הזדמנויות, ואחת מחברות הסטארט-אפ החדשות שפועלות בתחום היא Neverend Media. החברה עתידה להציע מערכת DRM לספרים אלקטרוניים, תמורת דמי מנוי חודשיים, הכוללת גם מעטפת חברתית ותמיכה בתכני מולטימדיה רלוונטיים. כך, התכנים חופשיים מזכויות יוצרים, וניתן להוריד אותם לכל מכשיר שהוא, והם יכולים לכלול קטעי אודיו, וידיאו ולינקים. כן ישנם פיצ'רים חברתיים שיאפשרו לנהל צ'אט עם הסופר, עם חברים או עם קוראים אחרים, ולשתף אחד את השני בהערות שמוסיפים. לחברה אין עוד הסכמים עם קוראי ספרים אלקטרוניים, אבל היא שואפת להיות נגישה בכל אחד מהקוראים הקיימים.

3. שאלות ותשובות

שירות ChaCha.me הוא שירות חדש של החברה הוותיקה ChaCha, המאפשר לגולשים ולעסקים לענות תשובות לשאלות או לשאול שאלות בעצמם. זאת על מנת לאפשר גם לגולשים מן השורה וגם למותגים ליצור, באמצעות השאלות ותשובות, מעין דף פרופיל אישי שמעניק אינפורמציה רלוונטית אודותם. השירות, שמתממשק עם פייסבוק וטוויטר, מאפשר לענות ולשאול גם באמצעות אפליקציה סלולרית או באמצעות הודעות טקסט מהסלולרי. לחברה יש תוכניות לשתף פעולה עם סלבריטאים, במטרה ליצור זירת תקשורת ישירה בין ידוענים והמעריצים שלהם. בדומה לשירותים חברתיים אחרים, גם כאן יש אפשרות לעקוב אחר משתמשים אחרים. שירות מתחרה הוא Formspring.

4. אבחון דרך טוויטר

המשחק Hunch Twitter predictor game הוא משחק שמתיימר לעשות את הקישור בין עולם החיזוי לבין שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר. במילים אחרות, המשחק מתיימר להוכיח כי המערכת שבבסיסו יודעת לאבחן כל משתמש שהוא, ולנחש מה הוא היה עושה במצבים שונים או לחילופין מה הוא אוהב, וזאת רק על סמך הפעילות שלו בטוויטר. כך, לאחר הזנת שם המשתמש בטוויטר, המשתמש מתחיל לענות על השאלות במטרה לגלות האם המערכת הצליחה לנחש כיצד יענה או שטעתה. על מנת לשכנע את המשתמשים שלא מדובר בתרמית, הגולש יכול להציץ לפני שהוא עונה על השאלה בפועל כיצד המערכת עתידה לענות. אחוזי ההצלחה של המשחק די מדהימים, כך ששווה לבדוק.