1,000 רוכבי אופניים השתתפו באירוע "מסע לעתיד מתוק"

המסע נועד להגביר את המודעות לסוכרת נעורים ■ "מסע לעתיד מתוק", הינו פרויקט מיוחד שמקיימת האגודה לסוכרת נעורים זו השנה השלישית, במטרה להגביר את המודעות למחלה ולגייס כספים לקידום המחקר למציאת המרפא למחלה

טרנד האופניים שכבש את ישראל בשנים האחרונות גויס בסוף השבוע לטובת מטרה נעלה: למעלה מ-1,000 רוכבי אופניים השתתפו ביום שישי באירוע האופניים "מסע לעתיד מתוק", שנועד להגביר את המודעות לסוכרת נעורים.

"מסע לעתיד מתוק", הינו פרויקט מיוחד שמקיימת האגודה לסוכרת נעורים זו השנה השלישית, במטרה להגביר את המודעות למחלה ולגייס כספים לקידום המחקר למציאת המרפא למחלה. לצורך כך חברו השנה מספר גופים: מועצה מקומית מטה יהודה, שבשטחה מסלולי האופניים שעברו, בין השאר, באתרי מורשת הקרב שבאזור; אתר מיני ישראל, אשר ארח את המשתתפים ופתח בפניהם את האתר לסיור בסוף המסע; וחברת שוונג והאגודה לסוכרת נעורים שהפיקו את האירוע.

כבר בשעה 6:30 בבוקר היה חניון מיני ישראל מלא עד אפס מקום כמעט. אופניים מכל הסוגים, הגדלים והגוונים נפרקו מהרכבים. בין 7:00 ל-8:30 הוזנקו הרוכבים אל שלושה מסלולי שטח מהיפים בארץ: מסלול ארוך של 36 ק"מ; מסלול בינוני של 24 ק"מ; ומסלול קצר ל-12 ק"מ.

בין הרוכבים היו משפחות עם ילדים, רוכבי שטח מנוסים וקבוצות מאורגנות שונות, בהן קבוצה של נערים ערביים מעין רפא, רוכבים מקבוצת כלבי נחיה מבית עובד שרכבו על טנדמים, עיור ומלווה בכל טנדם, וכן קבוצה של רוכבים מעיתון "גלובס". בסיום המסע התקיים הפנינג גדול במיני ישראל, הגרלה נושאת פרסים יקרי ערך, הופעה של אמן האשליות חזי דיין ופעילות לכל המשפחה.

מיני ישראל כללו במחיר התרומה של כל רוכב סיור באתר, וכן תרמו 10 שקלים מכל כניסה של אורח באותו יום לאתר.

במאה ה-21 לא אמורים למות מסיבוכי המחלה

באותו שבוע של המסע מתה הילה אברמסון, 32, שסבלה מסוכרת נעורים, מסיבוכים שנבעו ממחלתה. מארגני האירוע הקדישו את האירוע לאברמסון, והביעו צער עמוק על המקרה. "הדבר הדגיש את החשיבות לקידום המחקר למציאת מרפא", אומרים באגודה לסוכרת נעורים. "אין שום סיבה שבמאה ה-21 יקרו מקרים כגון אלה. המחקר קרוב מאוד לפריצות דרך שמנעו הישנות מקרים טרגיים ומצערים".

האגודה לסוכרת נעורים נוסדה ב-1981 על-ידי הורים לילדים החולים בסוכרת נעורים, וחרטה על דגלה שתי מטרות עיקריות - מימון הטיפול והמחקר הרפואיים הטובים ביותר למציאת מרפא למחלה ולסיבוכיה ושיפור איכות חיי הילדים ומשפחותיהם. באגודה מקווים, כי הצלחת המסע תהפוך למסורת ותסייע לקדם את מטרותיהם.