הממשלה אישרה פה-אחד את כהונתו השנייה של פישר כנגיד בנק ישראל

פישר: "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על ההצעה לכהן קדנציה שנייה - זהו כבוד וזכות גדולה עבורי לקבל על עצמי את הנהגת אחד המוסדות החשובים ביותר במדינה ובמשק. אני חושב שזה אומר כן"

ממשלת ישראל אישרה היום (א') פה אחד את כהונתו השנייה של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. נזכיר כי לפני חודש ימים כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחד עם שר האוצר, יובל שטייניץ, מסיבת עיתונאים מיוחדת בו הודיע פישר רשמית כי בכוונתו להישאר בתפקידו אך סירב בתוקף להתייחס להערכות לפיהן פישר לא יסיים את הקדנציה ויעזוב את בנק ישראל במהלכה.

"אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על ההצעה לכהן קדנציה שנייה. זהו כבוד וזכות גדולה עבורי כאזרח ישראלי ולקבל על עצמי את הנהגת אחד המוסדות החשובים ביותר במדינה ובמשק. אני חושב שזה אומר כן", אמר נגיד בנק ישראל במסיבת עיתונאים מיוחדת.

ימים ספורים לפני הודעתו של פישר על הישארותו, אישרה ועדת הכספים של הכנסת את חוק בנק ישראל החדש אשר מגדיר מחדש ומגדיל את סמכויות בנק ישראל. כפי שנחשף ב"גלובס", אישור חוק בנק ישראל חדש היה תנאי שהציב פישר להמשיך לכהן כנגיד בנק ישראל, תנאי של הן ראש הממשלה נתניהו והן שר האוצר שטייניץ, דאגו למלאו. כעת פועל פישר בנמרצות על מנת להכין את הבנק כדי ליישם א השינויים שנכללו בחוק החדש לרבות הרכבת ועדה מוניטארית אשר תכריע בסוגיות המוניטאריות לרבות קביעת גובה הריבית במשק וגם הרכבת מועצה מנהלית, אשר תכהן כדירקטוריון של בנק ישראל והיא תאשר את תקציב הבנק וגם את השכר בו.