חלל תקשורת גייסה 309 מיליון שקל באג"ח - בביקושי יתר

החברה ביקשה לגייס כ-200 מיליון שקל, אולם זכתה לביקושים של מעל 600 מיליון שקל בשלב המוסדי והחליטה להגדיל את הגיוס

חברת חלל תקשורת , הנמצאת בשליטת יורוקום (51.6%), דיווחה היום (א') לבורסה על תוצאות השלב המוסדי בהנפקת האג"ח שביצעה החברה. החברה, בניהולו של דוד פולק ביקשה לגייס כ-200 מיליון שקל, אולם זכתה לביקושים של מעל 600 מיליון שקל בשלב המוסדי והחליטה להגדיל את הגיוס.

חלל תקשורת הציעה בגיוס הנוכחי שתי סדרות אג"ח בריבית צמודה למדד וקבועה וריבית משתנה: בסדרה י' קיבלה החברה התחייבויות לרכישות ב-250 מיליון שקל, בריבית שנתית מירבית של 4.5%. בסדרה י"א החברה קיבלה התחייבויות לרכישות בכ-59 מיליון שקל בריבית של 3.5%. היקף ושיעור הריבית הסופית לשתי הסדרות ייקבע במסגרת מכרז במהלך השבוע הקרוב.

חלל תקשורת היא מפעילת לווייני התקשורת "עמוס", ואת הכנסותיה היא רושמת מהחכרת מקטעי לוויין לחברות טלוויזיה. בין לקוחותיה בארץ ניתן למצוא את חברת הטלוויזיה בלוויין ‏‏YES‏, רשות השידור, הרשות השנייה ועוד, כאשר בעולם נמנים על לקוחותיה ערוצי הטלוויזיה ‏HBO‏, ‏National Geographic‏ ועוד. ‏

דוד פולק מנכ"ל חברת חלל תקשורת אמר היום כי: "תוצאות ההנפקה מוכיחות את אמון ציבור המשקיעים בחברה".

חלל סיימה את 2009 עם הפסד של 1.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 14.2 מיליון דולר ב-2008. ברבעון הרביעי של השנה הפסידה חלל 7.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 18.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2008. הכנסות חלל ברבעון הרביעי הסתכמו ב-17 מיליון דולר, ירידה של 3.4% לעומת הכנסות הרבעון המקביל, ובכל שנת 2009 טיפסו ההכנסות ב-35.5% לסך של 69.9 מיליון דולר, בעיקר הודות להפעלתו המלאה של הלוויין עמוס 3 בשנה זו.‏ ‏