אילן בן-דב יסייע ליוסי בודנשטיין עם תשלום האג"ח של אלדן טק

בעסקה משולבת תנפיק אלדן טק מניות לטאו של בן-דב תמורת 10.7 מיליון שקל, ואילו החברה-הבת שלה, רילון, תרכוש מטאו קרקעות תמורת 8 מיליון שקל ומניות

הערת רואי החשבון המזכירה כי לחברת אלדן טק של יוסף בודנשטיין אין את המקורות המספיקים לפירעון התחייבות האג"ח שלה במארס, מלווה את החברה החל מהרבעון הראשון של 2009. אלדן טק, הפועלת בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, נדרשה לשלם כ-10 מיליון שקל בסוף מארס האחרון, ולאחר שהתקשתה לעמוד בתשלום השיגה את הסכמת מחזיקי האג"ח לדחות את התשלום לחודש מאי.

חוסר היכולת לשלם הגביר את החששות לגבי פעילות החברה בעתיד, וכפי שרואי החשבון הגדירו בדו"חותיה ל-2009, העלה "ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'". כעת, בודנשטיין מגייס לעזרה את חברת הבת רילון, המתמקדת בתחום הנדל"ן במזרח אירופה.

בעסקה משולבת, בה מעורבת גם חברת ההשקעות טאו של אילן בן דב, הוא מבטיח את תשלום האג"ח הקרוב של אלדן טק, ובמקביל מעניק לטאו מניות רילון ואלדן טק לפי שווי גבוה משמעותית משווין היום.

היום עדכנה אלדן טק כי חתמה על הסכם מקדמי עם טאו, במסגרתו תשקיע האחרונה באלדן טק 10.7 מיליון שקל תמורת 10.6% ממניותיה, לפי שווי כפול ממחיר המניה הנוכחי. במקביל, טאו תמכור לרילון קרקע בה היא מחזיקה ברומניה, תמורת כ-16 מיליון שקל. נציין, כי שווי הקרקע על פי הערכות שמאי עומד על 21.5 מיליון שקל.

בתמורה למחצית מסכום העסקה, תקבל טאו 5.14% ממניות רילון, והיתרה במזומן (כ-8 מיליון שקל), כך שמרבית השקעתה באלדן טק לא תצא מכיסה.

העסקה משקפת לרילון שווי של כ-150 מיליון שקל, הגבוה בכ-40% משווי השוק שלה הבוקר.

ערך מוסף משמעותי

טאו תשואות רכשה את הקרקע שהיא מוכרת לרילון טרם המשבר, אולם בעקבותיו הוקפאו התוכניות לפיתוחה. כעת החליטו בטאו שבמקום להמשיך ולהחזיק בקרקע, עדיף להם להעביר אותה לחברה העוסקת בהשבחת קרקעות ולקבל בתמורה מזומן ומניות, מתוך תקווה שיוכלו ליהנות מהחזקה זו לאחר השבחת הקרקע.

שטח הקרקע שנרכשה כ-1,600 דונם, וברילון מאמינים שיוכלו להשביח אותה ולהציף ערך עבורה, מהלך שבנוסף להבטחת תשלום האג"ח של אלדן טק, יספק לה גם ערך מוסף משמעותי מהעסקה.

בודנשטיין, המשמש גם כמנכ"ל אלדן טק, הביע היום את שביעות רצונו מהעסקה. "זו עסקה פנומנאלית לכל המשקיעים. אנחנו רוצים להוציא כמה שפחות כסף מהקופה, ולהכניס לשותפות איתנו גורם חזק", אמר. "הקרקע נרכשה במחיר מציאה, ורילון קיבלה פוזיציה מאוד גדולה בארץ שהיא מכירה. העסקה גם תסייע להשתחרר מהלחצים הנקודתיים אליהם נקלעה אלדן טק - לחצים שהגיעו בהפתעה אחרי שגורם בנקאי לא קיים מה שהבטיח. אני מאמין שבשנה הקרובה יהיה לנו את כל הכסף לשרת את האג"ח, וגם מעבר לזה", ציין בודנשטיין.