גם חברת הנדל"ן הכושלת של צבי דינשטיין עושה הסבה לביומד

במסגרת מהלך העברת שליטה בדורות, תקלוט החברה את הסטארט-אפ הרפואי פלואוסנס, המוערך ב-44.5 מיליון שקל, כנגד הקצאת 86.7% ממניות דורות

בסוף החודש אמורה להתכנס אסיפת בעלי המניות של חברת דורות , בה יתבקשו הנוכחים לאשר את הסדר הנושים המוצע ואת ההקצאה החריגה שתביא להעברת השליטה בחברה ליד רון הרבט. משקיע אחד כבר הביע את התנגדותו להסדר, ופנה לבית המשפט בטענה שהסדר הנושים מקפח את בעלי המניות ומטיב עם בעל השליטה בדורות, צבי דינשטיין, שמחזיק ב-65% ממניותיה.

דורות הייתה פעילה בעבר בתחום הנדל"ן בחו"ל, אך חלק גדול מנכסיה נמצא כעת בכינוס נכסים, ונכס הנדל"ן המניב היחיד שברשותה כיום נמצא באנגליה. לחברה הוצמדה הערת "עסק חי" בדו"חות הרבעון האחרון של 2009, בהם הציגה גירעון של כ-14 מיליון שקל בהון העצמי. הרבט אמור להזרים 4.2 מיליון שקל בתמורה ל-85% ממניות החברה, והוא כבר מחפש פעילות ליצוק לתוך דורות, שהפכה למעשה לשלד בורסאי.

הרבט, שפעל כמיופה כוח של החברה, התקשר בהסכם עם חברת FlowSense ממשגב, שמנוהלת על-ידי דוד ויטה. החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגיה לאבחון בעיות בכליות, באמצעות מערכת שמנטרת את בדיקות השתן.

לפי הסכם בין הצדדים, הכפוף לאישורים ולהשלמת הסדר הנושים, תוכנס לדורות פעילות פלואוסנס, בשווי של 44.5 מיליון שקל, כנגד הקצאת מניות דורות בהיקף של 86.7% מהון החברה לאחר ההקצאה. במקביל, יוקצו להרבט ולקבוצת משקיעים בראשות טוד דולינגר, המכהן כיו"ר פלואוסנס, כתבי אופציה כחלק מהעסקה. דולינגר התחייב להעמיד להרבט הלוואה לצורך ביצוע ההשקעה.

לפי נתוני חברת המחקר IVC, פלואוסנס היא חברה חדשה שהוקמה בשנת 2009. החברה הוקמה על בסיס פטנטים ונכסים של חברת MedDynamix, שנרכשו על-ידי Trendlines Group, חברה המנוהלת על-ידי דולינגר ועוסקת בהשקעות בחברות צעירות.

לבעלי המניות יש טענות

דורות נסחר באשר להעברת השליטה והסדר הנושים בדורות - בשבוע שעבר הגיש אלי זמיר, בעל מניות מיעוט בחברה, בקשה דחופה לבית המשפט במטרה לשנות את מבנה ההסדר. לטענת זמיר, היקף החובות עליהם דיווחה החברה בדו"חות אינו מתיישב עם החוב עליו דיווחה בבקשת ההסדר שהגישה. כן הוא טוען, כי מניותיו של דינשטיין משועבדות לבנק דיסקונט, ו-2.5 מיליון שקל שקבוצת המשקיעים החדשה בחברה מעמידה לביצוע הסדר, ישמש גם לפירעון ההתחייבויות של דינשטיין לדיסקונט.

בתגובה, דורות ביקשה מבית המשפט לדחות את בקשת זמיר. לטענת דורות, זמיר, שפנה בעבר לחברה בבקשה לרכוש את השליטה בה, "מציג את עצמו כבעל מניות תמים, ומנסה בדרך-לא-דרך 'לחטוף' למשקיע (הרבט) עסקה אשר בה התקשר עם בעל השליטה דינשטיין".