סרטון של נענע10 ו-msn נגד וואלה ו-ynet השתמש בדמות היטלר

גלובס tv MASA, גוף מכירת המדיה החדש בראשות גיא אליאב שהקימו האתרים נענע10 ו-msn ישראל , קיים אתמול כנס למפרסמים בו הוצג סרטון לכאורה מהסדרה הפרודית "היטלר", שהוסרה מ-YouTube עקב הפרת זכויות יוצרים ■ מנכ"ל וואלה: "חוסר טעם ושיפוט בין טוב לרע" ■ הווידיאו הוסר במהלך היום מהרשת

מסה (MASA), גוף המכירות החדש בראשות גיא אליאב שהקימו האתרים נענע10, ו-msn ישראל, קיים אתמול (א') כנס למפרסמים שבמסגרתו הוצג סרטון וידיאו קצר מסדרת "היטלר". בסרטון הפרודי נראה הפיהרר זועם על מפקדיו הבכירים עקב דיווחים על אחוזי הקלקלות נמוכים במיוחד על באנרים בוואלה וב-ynet. במהלך היום הוסר הווידיאו מהרשת בעקבות הפרסום ב"גלובס".

סדרת סרטוני הפרודיה "היטלר", המבוססת על סצנה מהסרט "הנפילה" ואשר היתה ויראלית מאוד ברשת, הוסרה לאחרונה מאתר קבצי הווידיאו YouTube עקב הפרת זכויות יוצרים. הסדרה הציגה מספר רב של סיטואציות מופרכות, בהן היטלר לכאורה מתרגז על נושאים שונים - מחיפוש חניה בתל-אביב, דרך התרעות של הגוף ללוחמה בטרור ועד האפשרות שאיילה רשף תזכה ב"האח הגדול".

הסרטון של MASA, שאורכו 1:55 דקות בלבד, מבצע לכאורה הפרת זכויות זהה לזו ששלחה את בעלת הזכויות על "הנפילה", חברה בשם Constantin Film, למרדף אחרי סרטוני "היטלר" ב-YouTube.

אבל, בכל הכבוד לעניין הזכויות, בוואלה וב-ynet זועמים בעיקר על השימוש ברודן האחראי לשואת היהודים במסגרת קמפיין שעניינו זירת האינטרנט בישראל. בסרטון של MASA מוצגים גם נתונים, לפיהם אחוזי ההקלקה על באנרים בשני האתרים הגדולים הללו עומדים על 0.02% בלבד, נתון שמוגדר על-ידי גורמים בוואלה כשקרי לחלוטין. "אני צריך מסה!", צורח היטלר על פקודיו בסרטון.

"אני חושב שיש פה חוסר טעם וחוסר שיפוט בין טוב לרע", אמר בתגובה לסרטון אילן ישועה, מנכ"ל וואלה. "מעבר לקטע של הסגנון, התוכן הוא מסולף, ולכן כל השילוב הזה ביחד הוא מיותר לגמרי".

לדבריו, "התועלת של קמפיינים בוואלה, וגם ב-ynet למרות שאני לא מייצג אותם, היא מוכחת וברורה לאורך זמן, וההפך הוא הנכון לגבי קמפיינים בנענע10 ו-msn, שהם אתרים די מתים שלא מביאים תועלת למפרסמים. לכן הם צריכים לעשות שימוש בסרטונים קיצוניים כאלה - לא הייתי מעלה על דעתי לעשות דבר כזה, וזה מראה על חוסר שיפוט ועל כך שכל האמצעים כשרים".

ישועה טוען כי בנענע10 בחרו להציג נתונים שגויים וחלקיים שלא מציגים את התמונה כולה: "הנתונים של קומסקור מוכיחים בבירור כי בכל קבוצת גיל וואלה נמצאים בהתאם לייצוג באוכלוסייה ואפילו יותר, ואי-אפשר להשוות בין טראפיק של כלים טכנולוגיים לבין העוצמה והניראות של עמוד הבית של וואלה. המפרסמים לא טיפשים".

לגבי העובדה ש-MASA מציע גם בבלעדיות את שטחי הפרסום בפייסבוק, אומר ישועה כי "מפרסמים ששמו אפליקציות בפייסבוק מגלים שזה לא יעיל בלי קמפיין תומך בוואלה, ואילו הפרסום בדיספליי בפייסבוק גם לא עובד באופן יעיל עדיין. אני לא אגיד שאין תחרות מצדה של פייסבוק, אבל אנחנו לא מרגישים עדיין משהו ושומעים ממפרסמים שבאנרים בפייסבוק זה בזבוז כסף ללא תמיכה של באנרים בוואלה. בכל אופן, אני חושב שהם טיפה עברו את הגבול עם הסרטון".

אתמול (א') בכנס המפרסמים של MASA אמר גיא אליאב, בין השאר: "מדיית האינטרנט הישראלית היא בושה לאומית. הגיע הזמן שהמפרסמים יגידו לוואלה ו-ynet שאנחנו לא רוצים לקנות שטחים ולא רוצים שיגידו לנו מתי להעלות קמפיין ואיך להעלות אותו. הגיע הזמן להפסיק ולקנות את היוקר הזה, ו-MASA מאפשרת לעשות את זה. הבאנרים בשני האתרים הללו מתנהגים כמו שלטי חוצות - וזה לא פרסום באינטרנט. האינטרנט תקוע בשנת 2000".

גוף המכירות המשותף MASA, בהובלת מנכ"ל נענע10, גם מציג לאחרונה נתונים של חברת המדידה קומסקור לפיהם לנענע ול-msn יש ביחד ובניכוי חפיפות יותר משתמשים יומיים מאשר לוואלה ו/או ynet, ויחד עם פייסבוק מספר הגולשים השונים שמבקרים באתרים הללו ביחד מדי חודש עומד על 3.5 מיליון גולשים.

גם אם נתונים אלו אינם מדויקים, אין ספק כי בשילוב פייסבוק אליאב מוביל גוף אינטרנט שלישי שקורא תיגר על שני הגדולים. בשעה שעוד לחלוטין לא ברור האם הדבר יעלה יעלה בידו, מתברר כי הדרך שבה בחר להתחיל את המאבק היא פרובוקטית מאוד, יש שיאמרו סרת-טעם, ימים בודדים אחרי ציון יום השואה.

"עוד פעם בוואלה ו-ynet?", צועק "היטלר" בסרטון של MASA. "מי בכלל גולש בוואלה? בוואלה ניתן למצוא רק את דור ה-sms", הוא צועק, ובכך מתייחס לטענה העיקרית כנגד וואלה, שהגולשים שלה הם בעיקר ילדים, ולכן הבאנרים שמופיעים בוואלה לא מצליחים להגיע לקהל היעד שלהם וגורמים לבזבוז כסף.

לגבי ynet אומר "היטלר" כי "אנשים נכנסים לשם בשביל לקרוא חדשות ולא ללחוץ על באנרים". אז ממשיך היטלר לומר כי "חייבים שתהיה MASA", ושהוא רוצה שיביאו לו מדיה חכמה ומפולחת - קרי, הגוף החדש, MASA.

מ-MASA נמסר: "הסרטון הוצג בכנס סגור של מפרסמים והתייחס לסרטונים ויראליים ברשת. הסרטון הוא דוגמה למאות סרטונים דומים שהוצגו בנושא והופצו ברשת, וצר לנו אם מישהו נפגע ממנו".

MASA, הגוף עליו הכריזו אתמול נענע10 ומיקרוסופט, יתחיל להציע שטחי פרסום בנכסים הטכנולוגיים של מיקרוסופט, כגון הוטמייל ומסנג'ר, בתכני נענע10 הכוללים גם את ערוץ 10 וישראבלוג, ובשטחי הפרסום שברשת החברתית פייסבוק. לטענתם, הגוף החדש יציע מדיה מפולחת, בניגוד לשאר השוק.

עם זאת, בשוק הפרסום הישראלי עדיין ספקטים לגבי היכולת של הגוף החדש להציע אלטרנטיבה אמיתית לשני האתרים הישראליים הגדולים ביותר - וואלה ו-ynet, וכי קמפיינים גדולים תמיד יצטרכו להופיע גם באתרים הללו. מעל הכל, ברור כי חובת ההוכחה היא על הגוף החדש, שיוצא בימים אלה לדרכו. קל זה לא יהיה.