באיזו חברה הכי משתלם לגלוש באינטרנט מהסלולרי בחו"ל?

בדיקת אתר "כמהזה" מגלה כי פלאפון משתלמת ביותר בארה"ב ואירופה, ואילו אורנג' משתלמת ביעדי המזרח הרחוק ■ לרוב משתלם יותר לרכוש חבילה ידועה מראש מאשר לשכור כרטיס SIM ולשלם לפי השימוש

עד לפני זמן קצר, לגלוש באינטרנט מהסלולרי או מהמחשב הנייד בחו"ל עלה מאות עד אלפי שקלים, ואלה שעשו זאת קיבלו חשבון מנופח רק כדי להישאר מעודכנים בחופשה קצרה. כיום המצב שונה: חברות הסלולר הורידו מחירים בחבילות הגלישה בסלולר לטסים לחו"ל, וניתן להיות מעודכנים בחו"ל באמצעות גלישה באינטרנט בלי חשש לחשבון מנופח של מאות עד אלפי שקלים.

בסיוע אתר "כמהזה" (www.kamaze.co.il), המשווה מחירי תקשורת בישראל, משווה "גלובס" עלויות גלישה באינטרנט מחו"ל דרך חברות הסלולר ודרך כרטיסי SIM.

פלאפון: יקרה במזרח

מהבדיקה עולה כי פלאפון היא המשתלמת ביותר ביעדי ארה"ב ואירופה, אם כי כל החברות יישרו קו - כאשר החבילות הבסיסיות נעות בין 59 שקל לחודש בפלאפון, דרך סלקום עם 66 שקל ועד אורנג' עם 69 שקל לחודש.

דווקא ליעדי המזרח הרחוק פלאפון היא היקרה ביותר, ואורנג' מציעה את החבילה המשתלמת ביותר, עם 139 שקל לחודש בחבילה הבסיסית; אחריה סלקום עם 159 שקל, ואחרונה כאמור היא פלאפון עם 249 שקל לחודש.

החבילות למזרח הרחוק (כגון תאילנד) מתחילות בעלות של 139-249 שקל לחבילת הבסיס ומגיעות עד אלפי שקלים לנפחים גבוהים. כאן כדאי כבר לבדוק את האופציה לטוס עם לפטופ ולגלוש באמצעותו, במקום לסמוך על הסלולרי, כיוון שכיום חברות פרטיות מציעות שכירות של מודם סלולרי למחשב הנייד בעלויות מוזלות מאוד לעומת חברות הסלולר לאותם התנאים. בחבילת שכירות כזו גם ישנו נפח גלישה גדול (200 מגה), ולכן הוא משתלם יותר מהאופציה לגלישה בסלולרי.

לשם המחשה בלבד, נפח של 1MB יספיק לכם לכ-50 מיילים בעלי טקסט בלבד, או לגלישה בכ-20 עמודי אינטרנט שונים. לצפייה בווידיאו למשך כדקה תזדקקו לנפח של 2.5MB.

חבילת בסיס, בעלת נפח של 5 מגה, תתאים ותספיק בעיקר ללקוחות שטסים לחופשות קצרות או ללקוחות שמעוניינים להישאר מעודכנים ברמה הכללית ורק לבדוק מיילים מדי יום, לקרוא עדכון או שניים ללא גלישה אינטנסיבית והורדות למיניהן.

סלקום: מחירי אמצע

בנוסף לחבילות הגלישה הרגילות, סלקום מציעה גם חבילת גלישה יחד עם ניווט ורישיון למפות בחו"ל. חבילה לארה"ב או לאירופה למשך 14 יום הכוללת מפות, ניווט וגלישה בנפח של 3MB תעלה כ-100 שקל. חבילה כזו מספיקה לכ-20 ניווטים.

סלקום גם מציעה חבילות גלישה גדולות מאוד בנפחים של 200, 300 ו-500 מגה, אך חבילות אלה הן בעלויות של אלפי שקלים בחודש, מ-1,900 ועד 9,000 שקל, תלוי בנפח וביעד הנבחר.

אורנג': זולה בתאילנד

מלבד חבילות הגלישה, אורנג' מציעה חבילה נוספת. בחבילה זו יש תשלום חד-פעמי של 149 שקל ובנוסף עלות חיוב לפי הגלישה - 7 שקלים לכל 1MB בארה"ב, 9 שקלים באירופה ו-13 שקל למזרח הרחוק. התשלום החד-פעמי והתעריפים הנוספים תקפים למשך חצי שנה.

משתלם? קשה לדעת עד כמה החבילה הזו עדיפה על החבילות הרגילות. ללקוחות שטסים לחו"ל יותר מפעם-פעמיים עדיף אם כבר לרכוש חבילה ידועה מראש בתעריף של 69 שקל, כך שאפילו אם הלקוח טס פעמיים במשך החצי שנה - עדיין תשתלם לו חבילת הידוע מראש, שם תצא לו עלות של 138 שקל לחודשיים כולל גלישה, לעומת תשלום של 149 שקל לפני תשלום גלישה בחבילה הזו.

מתי החבילה כן משתלמת? רק ללקוחות שטסים באופן קבוע לחו"ל על בסיס של לפחות פעמיים בחודש, אך עדיין עלויות אלה מגיעות לאלפי שקלים.

ממודם סלולרי ועד SIM

ב"כמהזה" מציינים כי ישנם לא מעט חברות שמציעות לרכוש כרטיסי SIM באמצעותם ניתן גם לגלוש מהנייד בחו"ל, כגון חברת Telaway וחברת קשר עולמי - שם החיוב מתבצע לפי KB ולא לפי חבילות מוגדרות מראש.

אמנם התמחור בחבילות אלה הוא פשוט ונוח, ומשלמים רק על מה שגולשים בפועל בלבד, אך בעקבות ירידת המחירים בחבילות החודשיות לחו"ל על-ידי חברות הסלולר יש עדיפות מובהקת לחבילה חודשית שנעה בין 60 ל-70 שקל מאשר תשלום בשיטה הזו.

כך, לדוגמה, עלות גלישה בסים לארה"ב היא 0.8 שקל לכל 1KB; ידוע כי 1MB שווה 1024KB, כך שגלישה של 1MB בלבד בכרטיס תגיע למאות שקלים לפי צריכה בפועל - זאת לעומת חבילה חודשית בנפח גדול פי חמישה בעלות של עשרות שקלים.

חשוב לזכור כי בחו"ל יש לא מעט עמדות אינטרנט אלחוטי Wi-Fi, כך שזו האופציה המשתלמת ביותר, וללקוחות הכבדים מומלץ לגלוש מהנייד באמצעות מודם ולאו דווקא מהסלולרי.

אם יש מחשב נייד אפשר לבדוק את האופציה לטוס איתו יחד עם מודם וחבילה המותאמת לחו"ל, כדוגמת חברת Telroam המשכירה מודם סלולרי למחשב הנייד בעלויות מוזלות ועם נפחים גדולים.

בחברות הסלולר עלויות של חבילות בעלות נפחים גדולים מגיעות לאלפי שקלים, כך שעבור לקוחות אלה העדיפות היא לחברות הפרטיות שמשכירות מודם עם חבילה בעלת נפח גדול.

* הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמהזה" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.

22
 22