נציבות שירות המדינה פסלה המינויים של שריג באגף שוק ההון

זאת, רק יום לאחר שהממונה על שוק הון הודיע על שורת מינויים חדשה באגף בראשותו ■ "המינויים נעשו ללא מכרז ולפיכך אינם תקינים פרוצדוראלית" ■ המינויים עליהם הודיע שריג ימשכו בפועל באופן זמני

יום לאחר שהממונה על שוק הון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, הודיע על שורת מינויים חדשה ושינוי מבני באגף בראשותו, בנציבות שירות המדינה קובעים כי המינויים עליהם הודיע נעשו צורה לא תקינה ולכן המינויים אינם יכולים להפוך למינויים קבועים. בנציבות שירות המדינה מסבירים היום כי המינויים נעשו ללא מכרז ולפיכך אינם תקינים פרוצדוראלית. בנציבות שירות המדינה, בראשות שמואל הולנדר, הבהירו היום כי על האוצר לקיים מיידית מכרזים בנוגע לתפקידים שנפתחו באגף.

בנציבות שירות המדינה הבהירו היום כי הצורך בעריכת מכרז לאיוש התפקידים הפנויים באוצר מחויב על פי החוק. לאור זאת צפוי עיכוב של לפחות כמה חודשים בטרם יוכל הממונה שריג למנות מינוי קבע את התפקידים הללו, וזאת מכיוון שעריכת מכרז דורשת מספר הליכים פרוצדוראליים כגון פרסום המכרז, המתנה להצגת מועמדויות, בדיקת המועמדים והתאמתם ועוד.

בכל אופן, בנציבות מבהירים שכעת על האוצר לפרסם מכרז פנימי לתפקידים אלו בתוך האוצר. אם לא ימצאו בעלי תפקידים מתאימים לתפקיד מקרב עובדי האוצר, ייערך מכרז לכל עובדי המדינה ואם גם אז לא ייבחרו בעלי התפקידים יופץ מכרז גם לציבור הרחב. עם זאת, במקרה זה קרוב לוודאי שהמועמדים של שריג ייבחרו כנדרש פרוצדוראלית כבר במכרז הפנימי. בהקשר זה הקפידו היום לציין בנציבות שהמינויים עליהם הודיע האוצר אינם תקפים אפילו אם האנשים שנבחרו ראויים מאוד מבחינה אישית, כאשר לנציבות אין בעיה כלשהי לגבי האנשים עצמם. בכל מקרה, כל עוד לא יושלם המכרז, הרי שהמינויים עליהם הודיע האוצר לא יהיו מינויים קבועים אלא מינויים זמניים בפועל.

זוהי לא ההתנגשות הראשונה של אגף שוק ההון והנציבות בחודשים האחרונים. בעקבות חקירה שערכה הנציבות בנוגע לחשד להטיית מכרז באגף שוק ההון בסוף שנת 2008 לטובת מינוי מועמדים פנימיים של האגף, הוחלט בשלהי 2009 כי בשנתיים שלאחר מכן (כלומר, עד סוף 2011), הנציבות תהיה זו שתטפל בעצמה במכרזי אגף שוק ההון. זאת, במקום האגף עצמו שסמכויות אלו הואצלו לו על ידי הנציבות קודם לחקירה ולהחלטה כאמור. מדובר היה בהחלטה יוצאת דופן וחמורה, שעשויה להשליך גם על הטיפול במהלכים עליהם הודיע אתמול האוצר.

עם זאת, נציין כי למקרה הנוכחי אין קשר לפרשה הקודמת וזאת מכיוון שגם בעבר לא הואצלו לאגף סמכויות לעריכת מכרזים לבחירת בעלי תפקידים בכירים, כגון המינויים עליהם הודיע אתמול האוצר.

האוצר הודיע אתמול על מינויה של לי דגן, כיום סגנית בכירה לממונה, לתפקיד המשנה לממונה, כשבמקביל הודיע כי מגי בראום, סגנית לממונה כיום, תקודם לסגנית בכירה, כשהילה בן-חיים, רג'ואן גרייב ואליאור גבאי יקודמו לסגנים בכירים.