מקאן וראובני עלו לגמר במכרז הפרסום החברתי של תנובה

משרדי הפרסום קיבלו את המלצת הוועדה המקצועית של החברה בתום סבב הפרזנטציות שערכו במסגרת המכרז

משרדי הפרסום ראובני-פרידן ומקאן-אריקסון הם המתמודדים המובילים במכרז על תקציב הפרסום של תנובה על תחום "הפרסום החברתי" - כך נודע ל"גלובס".

המשרדים קיבלו את המלצת הוועדה המקצועית של החברה בתום סבב פרזנטציות שערכו המשרדים המתמודדים במכרז, בהם גם גיתם BBDO, גליקמן נטלר-סמסונוב ואדלר-חומסקי.

עתה אמורים ראשי תנובה - זהבית כהן, מנכ"ל אייפקס המחזיקה בשליטה בתנובה, ואריק שור, מנכ"ל החברה - לקבל החלטה סופית בנושא.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר שבועות יצאה תנובה במכרז לבחירת משרד פרסום שיטפל בתחום הפרסום החברתי. מדובר במהלך לא שגרתי בתחום הפרסום, שכן סוג כזה של פרסום נחשב באופן טבעי לחלק מפעילות התדמית של חברה, ואופן הפעילות אמור להיגזר מהמיתוג ומערכי המיתוג.

בתדמית של תנובה מטפל משרד הפרסום מקאן-אריקסון, שעמד באחרונה מאחורי מהלך המיתוג מחדש של החברה, שבו הושקעו ומושקעים מיליוני שקלים.

בתנובה מבינים את הקשר בין תדמית המותג לפרסום החברתי, שכן בבריף שניתן למשרדים צויין כי הם מתבקשים להציג קיום פעילות שתביא למיצובה ולזיהויה של תנובה כחברה שתורמת לקהילה, וכי הפעילות צריכה לתמוך בקונספט "לגדול בבית ישראלי" - סיסמת המיתוג החדש של תנובה.

משמעויות רחבות

היקף הפעילות הכספית הצפוי איננו גדול, אך למכרז נודעו בענף משמעויות רחבות, שכן הוא איפשר לשני משרדי פרסום - אדלר-חומסקי וראובני-פרידן - להיכנס למערך הפרסום של תנובה בדלת האחורית.

כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", בשנה החולפת ניסו ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי, כל אחד בדרכו, להשתלב במערך הפרסום של תנובה. עתה נראה כי לפחות אחד מהמשרדים - ראובני-פרידן - עושה צעד משמעותי בכיוון התקציב, כשהוא נחשב כעת למועמד רציני לזכות במכרז.

תנובה היא אחת המפרסמות הגדולות בישראל, למרות שב-5 השנים האחרונות פחתה משמעותית הפעילות הפרסומית של החברה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי תנובה סיימה את 2008 במקום ה-15 בטבלת המפרסמים הגדולים, עם היקף פרסום של כ-47 מיליון שקל. את שנת 2009 סיימה תנובה במקום ה-9-7 בדירוג המפרסמים, אותו חלקה עם פלאפון ורבוע כחול, עם היקף פרסום של כ-66 מיליון שקל.

כיום כולל מערך הפרסום של תנובה למגזר הכללי 3 משרדי פרסום: גיתם BBDO - המטפל כעת בתקציבי מאמא עוף, טירת צבי, פיראוס וגבינות עמק; מקאן-אריקסון - המטפל בשוקו שוק, יופלה, גבינות תנובה, שמנת תנובה, חלב תנובה ובתדמית החברה; וגליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל בתקציבי מעדנות וסנפרוסט וכן במותג "אדום-אדום".