כץ ויחימוביץ' הגישו שוב הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים

זאת כרשת ביטחון אם נתניהו יתקפל ■ המטרה: להמשיך מיד בהליך חקיקה פרטי, אם ועדת השרים שמינה רה"מ לא תמליץ על חקיקה ממשלתית ■ סביר להניח כי הצעת חוק ממשלתית תהיה מרוככת יותר מהצעה הפרטית

אם ראש הממשלה חשב שהצליח להשאיר את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים במשק מאחוריו, נכונה לו הפתעה: חברי הכנסת חיים כץ (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (עבודה) צפויים להגיש מחדש בימים הקרובים את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים במשק - כך נודע ל"גלובס". להצעת החוק החדשה-ישנה מצטרפת הפעם כיוזמת גם ח"כ מרינה סולודקין (קדימה).

חברי הכנסת תכננו את הגשת ההצעה החדשה כך ש-45 הימים שבהם לא ניתן לדון בהצעה על-פי החוק (חובת הנחה), יפוגו בדיוק עם תום 60 הימים שבהם אמורה ועדת השרים להגיש את מסקנותיה. הדבר נועד לאפשר לשלושה להמשיך בהליך חקיקה פרטי באופן מידי, אם ועדת השרים לא תמליץ על חקיקה ממשלתית בנושא.

כבר בתחילת השבוע, עם החלטתו של נתניהו שלא להעלות את הצעת החוק הפרטית להגבלת שכר הבכירים לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, הזהירו כץ ויחימוביץ' כי אם תוצאת ועדת הבדיקה לא יהיו לשביעות רצונם הם ישובו ויעלו את ההצעה בתום 60 יום. "אנחנו מברכים את רה"מ על כך שלראשונה הוא פועל להגבלת שכר הבכירים המופרז, אולם לא נאפשר מסמוס של הנושא וההצעה תעבור ברוב הגדול שיש לה אם לא יימצא פתרון ממשלתי אמיתי", אמרו. כץ אף ביקש מראש הממשלה כי יאפשר לו להעביר את הצעת החוק הפרטית בקריאה טרומית בכנסת, ומאוחר יותר לאחד אותה עם הצעת החוק הממשלתית, אם תגובש.

המהלך של חברי הכנסת נועד להפעיל לחץ על נתניהו לקדם חקיקה ממשלתית, שכן כץ הוכיח כבר עכשיו כי יש בידיו להשיג רוב גם להצעה הפרטית. בימים האחרונים הפעיל כץ מכבש לחצים על שרי הליכוד והצליח להישג את תמיכת רובם בהצעה לקראת ההצבעה שהייתה אמורה להתקיים בוועדת השרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע. כץ קיים שיחות פרטניות עם כל השרים ושכנע אותם בחשיבות החוק.

למעט שר האוצר, יובל שטייניץ, כל שאר שרי המפלגה הודיעו שיתמכו בהצעה. גם שרי העבודה היו אמורים להתייצב לצד יחימוביץ' וכץ, יחד עם שרי ש"ס שהצהירו כי יצביעו בעד. נציין כי גם אם ההצעה הייתה זוכה היו לרוב היה שטייניץ מגיש ערר על ההחלטה, וגורר את ההצעה לדיון בממשלה - מה שהיה דורש את הכרעתו של ראש הממשלה.

סביר להניח, כי הצעת חוק ממשלתית, אם תהיה כזו, תהיה מרוככת יותר מהצעת החוק הפרטית.