ביהמ"ש אישר: תשלובת מוליתן תימכר לחברת האמה ב-7 מיליון שקל

בעלי האמה יחתמו על הסכם קיבוצי עם עובדי המפעל ■ צבי מאיר, שאושר לו לרכוש את מוליתן ב-9 מיליון שקל והפסיד את המכירה לחברת האמה, יפוצה בכ-750 אלף שקל למפרע ובבונוס נוסף של כ-2.6 מיליון שקל

‎בית המשפט המחוזי בחיפה אישר אתמול (א') את מכירת תשלובת מוליתן, המפעל הוותיק לייצור חוטים בנהריה, לחברת הטקסטיל האמה, המתמחה בפיתוח ובייצור של מוצרי טקסטיל, תמורת כ-7 מיליון שקל.

על-פי ההסכם, האמה תקבל לידיה 75% ממניות מוליתן, ו-25% המניות הנותרות יישארו בבעלות משפחת מולר, בעליה הקודמים של מוליתן. כמו כן, בעלי האמה יחתמו על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות ועם עובדי המפעל, ולפיו תקופת העסקתם תהיה לפחות שנתיים.

"נראה כי המתווה החדש עדיף על המתווה נשוא החלטותיי הקודמות, הוא יביא ברכה מרובה יותר לנושים המובטחים ועדיין ישמור על העיקרון של המשך הפעלת המפעל כעסק חי", כתב השופט ד"ר עדי זרנקין בהחלטתו לאשר את מתווה הסכם העקרונות בין כונסי הנכסים, עו"ד גיא אטיאס ורון חכים, לבין הבנקים ובעלי המניות של החברות.

סגירת מעגל

‏‎‎פסיקת זרנקין מביאה לסיום תהליך רב-תהפוכות שהחל לפני כמה חודשים. מפעל מוליתן נקלע לקשיים רבים, צבר חובות בסך כ-50 מיליון שקל, ועתידן התעסוקתי של כ-90 משפחות מאזור הצפון עמד בסכנה.

בחודש ינואר השנה אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את מכירת מוליתן לחברת עופרטקס שבבעלות איש העסקים צבי מאיר, אולם הצעה חדשה שהוגשה על-ידי חברת האמה טרפה את הקלפים.

בעקבות ערעור כונסי המפעל ובהוראת בית המשפט העליון, נדרש בית המשפט המחוזי בחיפה לדון בהצעה החדשה. הצדדים הגיעו להסדר, שלפיו יפוצה מאיר על ההפסדים ויקבל בשלב זה כ-750 אלף שקל למפרע ובונוס נוסף הנאמד בכ-2.6 מיליון שקל.

לדברי ירון הראל, מנכ"ל ובעלים של חברת האמה, רכישת מוליתן היא נדבך חשוב באסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה ולביסוס מעמדה כמובילה בתחום הטקסטיל. לדבריו, בכוונת האמה להגדיל את המפעל ולשלב אותו במערך היצוא.

הראל ציין כי מבחינה אישית, רכישת מוליתן היא מעין "סגירת מעגל": מר פיש, מייסד האמה, הגיע כניצול שואה לארץ והחל את דרכו כפועל במפעל הטקסטיל אתא, שהיה שייך למשפחת מולר, בעליה הקודמים של מוליתן. ב-1964 ייסד מר פיש את חברת האמה, וכיום זוכים בני הדור השלישי לשמר את מפעל חייהם של המייסדים. (פר"ק 7061-12-09). ‏‎‎‏