המשטרה הגיעה למשרדי שרם פודים: בדקה את התשלומים לקלנר

קלנר חשוד במתן שוחד לאישי ציבור בכירים, ובהם אולמרט, כדי לקדם את פרויקט הולילנד ■ בפגישה במשרדי שרם ניסתה המשטרה לברר מה היה היקף החזקותיו של קלנר בניירות ערך של שרם ובחברות ציבוריות שבשליטתה

על רקע חידוש משפטם של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ושולה זקן, מי שהיתה ראש לשכתו, היום (ה') בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמשכת החקירה המאומצת של המשטרה בפרשת הולילנד.

אתמול (ד'), לבקשת המשטרה, נערכה פגישה במשרדי חברת "שרם פודים גרופ" שבה ביקשה המשטרה מידע לגבי החזקותיו של אביגדור קלנר, מי שהיה יו"ר חברת פולאר שבבעלות שרם פודים עד 2007.

קלנר חשוד במתן שוחד לאישי ציבור בכירים, ובהם אולמרט, כדי לקדם את פרויקט הולילנד. בפגישה במשרדי שרם ניסתה המשטרה לברר מה היה היקף החזקותיו של קלנר בניירות ערך של שרם ובחברות ציבוריות שבשליטתה, ובנוסף לקבל מידע לגבי תשלומים ששולמו לקלנר על-ידי חברות הקבוצה.

גם חקירת המשטרה בנוגע לפרשת "חברת המלח" נמשכה בימים האחרונים. השבוע נחקר שוב יעקב אפרתי, יו"ר מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, החשוד בקידום הפשרת קרקעות חברת המלח, השייכת למשפחת דנקנר, תמורת שוחד שקיבל מדני דנקנר. עם זאת, לראשונה מאז שנעצר, חזר השבוע אפרתי לעבודתו כיו"ר דירקטוריון רכבת ישראל.

האמנות של דכנר

בימים האחרונים פנתה חברת "ליאם מימון והשקעות בע"מ" לבית משפט השלום בתל-אביב בבקשה למכור את אוסף יצירות האמנות של שמואל דכנר, יועצו לשעבר של הלל צ'רני ומי שטיוטת כתב תביעה שניסח הניעה את חקירת פרשת הולילנד.

הפנייה נעשתה כחלק מהליך משפטי שמנהלת החברה נגד דכנר. במסגרת ההליך היא מבקשת לגבות ממנו חוב של מאות אלפי שקלים שלטענתה הוא חייב לה על-פי פסק דין.

בעקבות פסק הדין אף בוצע עיקול בדירה של בני-הזוג הפרודים, שמואל ושושנה דכנר, ברחוב ה' באייר בתל-אביב, שבמסגרתו נלקחו מהדירה תמונות יקרות-ערך.

לדברי בא-כוחו של דכנר, עו"ד אילן סובל, "כל הליך העיקול הזה היה בלתי חוקי ובלתי חוקתי, משום שהדירה שבה בוצע העיקול כלל לא שייכת לשמואל דכנר אלא לפרודתו, שושנה".

עו"ד סובל ציין כי "בקשה למנוע את העיקול בדירה ניתנה על-ידי בית המשפט, אך בתוך שעתיים ניתנה החלטה סותרת שהתירה אותו", והוסיף כי "אפילו השוטרים שנכחו במקום בעת העיקול היו נבוכים כי לא ידעו איזו מההחלטות היא הנכונה".

בשבוע שעבר, שבועות לאחר ביצוע העיקול מבית דכנר, נתנה השופטת אושרי פרוסט מבית משפט השלום בתל-אביב צו מניעה זמני המורה על החזרת היצירות לשושנה דכנר עד סיום הבירור בשאלת הבעלות על הדירה.