ביו-אימפדנס נערכת לשלב II בניסוי הקליני ומגייסת 3 מיליון דולר

החברה, שפיתחה מכשיר שמודד סוכר בדם באופן לא פולשני, תגייס ממשקיעיה הקיימים

חולי סכרת רבים נאלצים לדקור את עצמם כדי למדוד את רמת הסוכר בדם. חברות רבות מנסות לפתח מוצרים לא פולשניים שיאפשרו מדידה רציפה ללא דקירה, ואחת מהן היא Bio-Impedance מגבעתיים, שאם הכול ילך כמתוכנן, המוצר שלה יגיע לשוק עוד כשנתיים וחצי. ביו-אימפדנס מפתחת את MDWatch, "שעון" שמודד סוכר בדם ברציפות ובאופן לא פולשני לאורך היממה. "מכיוון שהמכשיר דיגיטלי, נוכל להעביר את כל המידע לרופא, כדי שיתאים תרופות לחולה בצורה מיטבית", אומר המנכ"ל, גדי קן-תור, ל"גלובס".

החברה נוסדה ב-2005, וגייסה כמה מיליוני שקלים מאנג'לים. קן-תור היה אחד מהם, ולפני כשנתיים מונה למנכ"ל. לדבריו, "כנראה שאחד הפרמטרים להשקעה בחברה הוא להיות חולה סכרת. "אני סכרתי ואבי נפטר מסכרת, וזה התמריץ שלי להשקיע בתחום ולדחוף אותו קדימה".

ה-MDWatch עבר ניסויים קליניים בבי"ח אסף הרופא, והוכיח היתכנות של הטכנולוגיה. עכשיו מעוניינת החברה להתחיל שלב שני בניסוי, ולצורך זה נדרש מימון. התכנון הוא לגייס 3 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים, ובעתיד ההערכה היא שיידרשו עוד 8-9 מיליון דולר. "אנחנו בשלב מוקדם מדי להשקעה מצד החברות הגדולות בתחום. הן רוצות לראות מכשיר עובד", אומר קן-תור.

* מה לגבי קרנות הון סיכון?

"נפגשנו עם שלוש קרנות לאחרונה, וגילינו שמדובר בקרנות 'הון ללא סיכון'. הן לא מוכנות להשקיע כשיש שאלות טכנולוגיות או רגולטוריות פתוחות, ולמעשה מציעות את הכסף בדיוק בשלב בו אני מעריך שלא נצטרך אותו. היינו בטוחים שכשנוכיח פריצת דרך בניסוי הקרנות ייכנסו, אבל ניסינו לגייס כסף ונכשלנו".

אישור במסלול המקוצר

הניסוי המתוכנן יכלול ארבעה סבבים, בכל סבב 15 נבדקים. בניסוי הקודם השתתפו 15 איש, והיו בו מגבלות. "לא היה עיבוד נתונים בו-זמנית, והנבדק היה צריך לעצור את הנשימה בבדיקה", אומר קן-תור. "מאז, פיתחנו את המערכת והפכנו אותה לאוטומטית לחלוטין".

השלב השני יארך שנתיים וחצי. אם יסתיים בהצלחה, קן-תור מעריך שהחברה תחתום הסכם הפצה עם חברה גדולה ואיתה תערוך את שלב 3.

* מבחינת הרגולציה, האם מסלול האישור יהיה ארוך (אישור מוצר חדש) או מקוצר (על בסיס מוצרים קיימים)?

"עד לפני כמה ימים הערכנו שהמסלול יהיה ארוך, מכיוון שלא ראינו אף מוצר דומה לשלנו. אבל מומחה ששכרנו טוען שאפשר להתבסס על מכשירים קיימים, וללכת במסלול מקוצר (K510). שיטת ההוכחה מחלקת את המכשיר לחלקים, שבכל אחד כבר השתמשו בעבר. הטכנולוגיה בת 40 שנה, לא המצאנו אותה, וגם עיבוד האותות נעשה בדרך ידועה. שילוב המרכיבים הוא הייחוד שלנו".

הטכנולוגיה של ביו-אימפדנס היא מדידת ההתנגדות החשמלית בגוף. "לכולנו יש התנגדות חשמלית שמשתנה כל הזמן", מסביר קן-תור. "אנחנו עוקבים אחרי הפעילות המכנית של הלב דרך מדידת ההתנגדות ופרמטרים נוספים, ומזה מסיקים מהי רמת הסוכר".

ביו-אימפדנס פונה רק לתחום הדיאגנוסטיקה, ובניגוד לחברות אחרות לא מנסה להרחיב את המוצר גם לחיקוי פעולת הלבלב בייצור אינסולין. "רוב החולים לא זקוקים ל'לבלב מלאכותי', ומסתדרים בלעדיו", אומר קן-תור. "אנחנו אולי נרוויח פחות פר-יחידה, אבל השוק הפוטנציאלי שלנו גדול מאוד - 85% מ-450 מיליון חולי סכרת בעולם".