מטען חבלה הוצמד לרכבו של ראש אגף הפיקוח על הבנייה בת"א

המטען שהוצמד לרכבו של שוטה חובל גרם נזק, אך איש לא נפגע ■ ‎‎עפ"י החשד, ברקע האירוע אי-מתן רישיונות לבתי עסק - או פרשת שוחד ששמו של חובל נקשר בה ב-2008 ■ חובל: "אין לי מושג מי יכול היה לעשות את זה"

‎מי מנסה לפגוע בראש אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב, שוטה חובל? השאלה הזאת מעסיקה את חוקרי המשטרה, לאחר שמטען חבלה שהוצמד למכונית של חובל התפוצץ הבוקר (א') ברחוב ארלוזורוב בחולון, רחוב מגוריו.

המטען הופעל על-ידי אלמונים שניות ספורות לאחר שנכנס חובל לרכב והחל בנסיעה לעבודה. המטען גרם נזק, אך איש לא נפגע מהפיצוץ.

על-פי החשד כרגע, הפעלת המטען נגד חובל נעשתה על רקע אחד משניים: ייתכן כי בעלי אינטרסים ניסו להפחיד אותו משום שלא קיבלו רישיונות לבתי עסק בתל אביב-יפו, או שהמעשה קשור לפרשת שוחד ששמו של חובל נקשר בה ב-2008.

לאחר האירוע אמר חובל: "ממש לא נעים להיות מעורב באירוע כזה, אך אין לי שום מושג מי יכול היה לעשות את זה".

חבלני המשטרה שהגיעו למקום הפיצוץ, הסמוך לבית-ספר יסודי ולגנים בעיר, וידאו כי אין בסביבה מטענים נוספים.

‏היסטוריה של חשדות

‏‎‎חובל בן ה-65 הוא אחד האנשים החזקים ובעלי ההשפעה בעיריית תל-אביב-יפו. הוא מכהן בתפקידו שנים רבות, ועוד בימי שלמה להט (צ'יץ') התנהלו נגדו חקירות פנימיות בעירייה, שמעולם לא הבשילו לכדי כתבי אישום פליליים או משמעתיים.

ביוני 2004 חובל נעצר ונחקר על-ידי המשטרה בחשד לקבלת שוחד מאיש העסקים המנוח ראובן גרוס, המכונה "מלך החניונים", בתמורה לקידום האינטרסים שלו. כתב אישום הוגש נגד גרוס ואחרים, אך התיק נגד חובל נסגר.

בספטמבר 2008 נעצר חובל שוב, גם הפעם בחשד שקיבל שוחד מאנשי עסקים ומיזמי נדל"ן, בתמורה להטבות שהעניק להם, כגון אישורים להרחבות בנייה ולשימוש חורג בשטחים. כמו כן נחשד חובל בעבירות של קבלת דבר במירמה, הלבנת הון ועבירות מס.

עם תחילת החקירה הושעה חובל מתפקידו למשך כשנה, אך היא הסתיימה בלא כלום, והוא שב לעבודתו בעירייה.‏‎‎‏