סקר סיכונים בוחן המיגון בבריכת אידוי בים המלח

המכרז שבו זכתה חברת אשד נועד ללוות את פעילות החברה הממשלתית שלהגנת ים המלח במהלך השנים הקרובות בפרויקטים הנדסיים

בימים אלה מתבצע סקר סיכונים הנדסי עבור החברה להגנות ים המלח בנושא המיגון הזמני בסוללה המערבית בבריכת האידוי התעשייתית (בריכה מספר 5) באגן הדרומי של ים המלח. את הסקר מבצעת חברת אשד, שזכתה במכרז ניהול הסיכונים של החברה להגנות ים המלח, במטרה ללוות פרויקטים הנדסיים.

החברה להגנות ים המלח (חל"י) הינה חברה ממשלתית של משרד התיירות. היא הוקמה בשנת 2008 במטרה לרכז את התכנון והביצוע של ההגנה על אזור מלונות ים המלח, על תשתיות החוף ועל כלל משאבי התיירות הייחודיים מפני הצפה באזור בריכת האידוי התעשייתיתבאגן הדרומי של ים המלח.

המכרז שבו זכתה חברת אשד נועד ללוות את פעילות החברה להגנת ים המלח במהלך השנים הקרובות בפרויקטים ההנדסיים המובילים, כגון פרויקט הבלט (SSFB), פרויקט הלגונה ופרויקטים הנדסיים נוספים. במסגרת המכרז, חטיבת ניהול סיכונים וניהול בטיחות של אשד מייעצת לחברה הממשלתית להגנות ים המלח במכלול תחומי פעילותה. המשמעות המעשית של ניהול הסיכונים ההנדסי היא השתלבות בפרויקטים, החל משלב התכנון, בחינת התכנון והסיכונים הנובעים ממנו וכן סיכונים מהותיים כגון סיכוני הצפה, סיכוני קריסה, רעידות אדמה ושאר גורמי סיכון הנדסיים.

חטיבת ניהול הסיכונים של אשד משתפת פעולה בנושא זה עם חברות יעוץ בינלאומיות, המתמחות בניהול סיכונים הנדסי וכמותי בתחומי התשתיות, סכרים, הצפות, פיתוח מודלים מתמטיים לחיזוי סיכונים ומזעורם. בחודשים האחרונים ביקרו מומחי החברות הבינלאומיות מספר פעמים בארץ במסגרת הפרויקט לצורך לימוד המצב הקיים ודיונים משותפים עם מהנדסי חל"י.