מאיר רבין, ותיק העצורים בפרשת הולילנד, שוחרר למעצר-בית

(עדכון) - זאת למשך 20 יום ■ רבין נמצא במעצר מאז 6 באפריל ושומר על זכות השתיקה בחקירתו ■ גם העצור מתי חותה, מנכ"ל עיריית בית-שמש, שוחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים, וזאת למשך 7 ימים

אחרי 34 ימי מעצר - בית משפט השלום בראשון-לציון שיחרר היום (א') את ‎‎ותיק העצורים בפרשת הולילנד, מאיר רבין, למעצר-בית בתנאים מגבילים למשך 20 יום, בהסכמת המשטרה.

רבין נמצא במעצר מאז 6 באפריל ושומר על זכות השתיקה בחקירתו. עם שחרורו למעצר-בית נאסר עליו ליצור קשר עם איש מלבד משפחתו ועורכי דינו, הוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום, והוא נדרש להפקיד ערבות אישית בסך 350 אלף שקל וערבויות צד ג' בסך 200 אלף שקל.

כזכור, רבין חשוד כי שימש כמתווך העיקרי בהעברת כספי השוחד בין יזמי הנדל"ן של פרויקט הולילנד לבין אישי הציבור בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל, וכן כי שימש כמתווך בין איש העסקים דני דנקנר לבין יעקב אפרתי, קרוב משפחתו, שכיהן כיו"ר מינהל מקרקעי ישראל, כדי לקדם את הפשרת קרקעותיה של חברת המלח שבבעלות משפחת דנקנר.

באי-כוחו של רבין, עוה"ד אלי כהן וגיורא זילברשטיין, אמרו לאחר הדיון כי רבין נחקר בקשר לפרשות הולילנד, חוות הזרע וחברת המלח. לדבריהם, המשטרה כבר התכוונה להגיש נגד רבין כתב אישום, אך חזרה בה בינתיים כדי לא לחשוף את חומרי החקירה.

בנוסף אמרו עורכי הדין כי למרות מעצרו הארוך של רבין והעובדה שהראיון נגדו הגיעו מפיו של עד מדינה לא מהימן, שרוב דבריו הם בגדר המצאות - יצא רבין כשידו על העליונה, לדבריהם.

גם חותה שוחרר למעצר-בית

גם מנכ"ל עיריית בית-שמש, עו"ד מתי חותה, שנעצר ביום רביעי בשבוע שעבר, שוחרר היום אחר-הצהריים למעצר-בית בתנאים מגבילים, וזאת למשך 7 ימים.

חותה חשוד כי בין השנים 1996-2004, בעת שכיהן כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים וכיו"ר ועדת המשנה להתנגדויות, דרש וקיבל שוחד מיזמי פרויקט הולילנד, ובתמורה פעל לקידום אישור התב"ע של הפרויקט.

‏‎‎אומ"ץ נגד אולמרט

‏‎‎בכלי תקשורת שונים פורסם היום כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יזומן לחקירה בימים הקרובים, אך במשטרה לא מאשרים את הדברים ומוסרים כי "כל פרסום המיוחס להערכות 'בכירים במשטרה' ו'חוקרים' בנוגע למהלכי החקירה הוא על אחריות המפרסם בלבד".

‏מחר (ב') תידון בבג"ץ עתירתה של תנועת אומ"ץ נגד החלטת פרקליט המדינה משה לדור שלא להעמיד את אולמרט לדין בפרשת מכירת מניות בנק לאומי. העתירה הוגשה במאי 2009, באמצעות עו"ד ישראלה אלימלך, ונטען בה, בין השאר, כי אולמרט, בתקופה בה כיהן כשר האוצר, פעל במטרה להטות את מכרז מניות השליטה בבנק לאומי לאילי הון זרים הנמנים עם מקורביו.

‏לטענת אומ"ץ, בדיקת הראיות מוכיחה כי התערבותו של אולמרט לא חפה מניקיון כפיים וכי היה לו אינטרס לסייע למקורביו.‏‎‎‏