זכיינית הרכבת הקלה מבקשת את התערבותו הדחופה של נתניהו

זאת, בניסיון של הרגע האחרון להציל את הסכם הזיכיון עמה ■ בעלי המניות בקבוצת MTS, מנכ"ל סימנס, ומנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן, פנו במכתב דחוף לנתניהו וביקשו להיפגש עמו באופן מיידי, בטרם תתקבל ההחלטה

זכיינית הרכבת הקלה בגוש דן, חברת MTS, מבקשת את התערבותו הדחופה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון של הרגע האחרון להציל את הסכם הזיכיון עמה. אתמול דיווח "גלובס" כי ההסכם יבוטל מחרתיים בישיבת הוועדה הממונה על הפרויקט אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, עקב חוסר יכולתה של הזכיינית להגיע לסגירה פיננסית בתנאי ההסכם.

בעקבות הפרסומים פנו הבוקר בעלי המניות בקבוצת MTS, מנכ"ל תאגיד סימנס, רכבות מוסלם יאקיסן, ומנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל איזי כהן, במכתב דחוף לנתניהו וביקשו להיפגש עמו באופן מיידי, בטרם תתקבל ההחלטה בוועדה. במכתב ששיגרו היום לנתניהו הדגישו השניים כי MTS ערוכה לביצוע מיידי של הפרויקט וטענו כי ביטול ההסכם יביא לדחיית הפרויקט בשנים רבות.

"אנו מאמינים כי הפרויקט התחבורתי המשמעותי הזה יהווה תמריץ חיובי לכלכלת ישראל, יפתור את מצוקת התחבורה במטרופולין גוש דן, יוסיף לפחות-10,000 מקומות עבודה ישירים ועוד אלפים רבים של אפשרויות תעסוקה עקיפות" כתבו השניים. "בתקופה של משבר כלכלי כה עמוק, אנו נהנים מאמון הבנקים וממשיכים להיות מחוייבים לפרוייקט בכל מרצנו." הוסיפו ראשי הקונסורציום.

יאקיסן וכהן הדגישו במכתבם את מחויבות החברות השותפות והבנקים המממנים, למתווה הפרויקט כפי שהוצג ונמסר לנציגי המדינה במסמך הפשרה של MTS שכתב רו"ח יצחק סוארי ושהוגש לוועדה הממונה ב-16 למרץ.

באוצר אמרו אתמול ל"גלובס" כי הם מתנגדים לקבל את הצעת הפשרה של סוארי כיון שהיא מחייבת עריכת שינויים גדולים מדי בהסכם הזיכיון.