הממונה על הגנת הצרכן ידרוש להפסיק את קמפיין נטוויז'ן

זאת עקב פניית "גלובס" ■ בקמפיין נטוויז'ן נכתב: "מצטרפים לאינטרנט המהיר ומקבלים טלוויזיית full HD LCD" - זאת על אף שקבלת הטלוויזיה כרוכה בתשלום ■ עו"ד יצחק קמחי: "מדובר בהפרה לכאורה של חוק הגנת הצרכן"

"נטוויז'ן מחלקת טלוויזיות לכולם" - תחת הכותרת הזו, באווירת המונדיאל המתקרב, מציעה 013 נטוויז'ן בקמפיין חדש למצטרפים חדשים או ללקוחות משדרגי מהירות טלוויזיית LCD. על-פי המודעה, "מצטרפים לאינטרנט המהיר ומקבלים טלוויזיית full HD LCD".

אלא ש"מקבלים", משמעותו - מקבלים בכסף: כדי לזכות במסך המובטח, אחד מתוך כמה מדגמים מוצעים של טושיבה או Haier, נדרשים הלקוחות לשלם אלפי שקלים פרושים על פני התחייבות של 3 שנים.

כך, למשל, עבור טלוויזית 32 אינץ' מבית Haier ישלם לקוח כזה, מלבד עלויות החיבור לאינטרנט, עלות חודשית של 55 שקל - ובסך-הכול 1,980 שקל. באתר זאפ, לשם השוואה, נמצא אותו הדגם במחיר התחלתי של 2,588 שקל. טלוויזית 42 אינץ' מבית Haier תעלה 108 שקל ל-36 חודשים - ובסך-הכול 3,888 שקל, רק 100 שקל פחות מהמחיר ההתחלתי באתר זאפ.

עבור מסכי טושיבה מדובר בהנחה גדולה יותר, אולם בנטוויז'ן סבורים כנראה כי ההצעה אינה מספיק אטרקטיבית בפני עצמה ומנסים לשוות חזות "חינמית", של קבלת מתנה, למבצע כולו. ללקוחות קיימים שאינם משדרגים מהירות מוצעים המסכים במחיר גבוה יותר.

בשיחה שערך "גלובס" עם נציגת מכירות של החברה, לשאלתנו מדוע נוקטת המודעה בנוסח מבלבל, ענתה זו ברצינות רבה: "אתם לא מצפים שנצליח להכניס את כל פרטי המבצע במודעה אחת".

נטוויז'ן: אין הטעיה

בנטוויז'ן לא סבורים כי מדובר בהטעיה, או אפילו בניסוח מבלבל. "מבצע מסכי LCD למונדיאל מציע ללקוחות החברה מבחר מסכים במחירים חסרי תקדים ובתנאי תשלום מעולים", נמסר מהחברה בתגובה. "בקמפיין הפרסומי של המבצע לא מדובר ולו ברמז על כך שהמסכים ניתנים חינם או במתנה. המונחים בהם נעשה שימוש בקמפיין הינם מונחים מקובלים בעולם הפרסום והשיווק. כך או כך, טרם ביצוע העסקה אנו מיידעים את הלקוח בכל תנאי המבצע, ולבחירתו האם להצטרף או לאו.

"כמו כן, בפרסום מופיעה הערה מפורטת הכוללת התייחסות לתנאים המרכזיים של המבצע ולתקנון באתר החברה, המסביר את כל פרטי המבצע כולל תנאי ההשתתפות, וכל לקוח מוזמן לעיין בו ולקבל את כל המידע אודות המבצע באופן ברור ומפורט.

הממונה: הפרה לכאורה

מפניית "גלובס" לממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, עולה תמונה מעט שונה: "אכן מדובר בהפרה לכאורה של הוראות חוק הגנת הצרכן", קובע קמחי. "הצורך לשלם עבור הטלוויזיה הוא פרט מהותי בעסקה המוסתר מהצרכן, בפרסום הנוקט בביטוי 'מקבלים' אם מצטרפים למסלול - ללא כל אזכור לתשלום מעבר להצטרפות. בסמכותי להורות לעוסק - במקרה זה נטוויז'ן - להפסיק נוהגים שיש בהם לכאורה הפרה של הוראות החוק הצרכן, ואפנה לחברה".

לדברי עו"ד קמחי, "אי-היענות להודעה המינהלית תגרור העברה לחקירה פלילית על כל ההשלכות של חקירה כזו".

מנטוויז'ן נמסר עוד כי "עד לשעה זו טרם נתקבלה במשרדי החברה כל פנייה מהממונה על הגנת הצרכן, וככל שתתקבל כזו היא תטופל בהתאם ולפי כל דין".