זאת עקב פניית "גלובס" ■ בקמפיין נטוויז'ן נכתב: "מצטרפים לאינטרנט המהיר ומקבלים טלוויזיית full HD LCD" - זאת על אף שקבלת הטלוויזיה כרוכה בתשלום ■ עו"ד יצחק קמחי: "מדובר בהפרה לכאורה של חוק הגנת הצרכן"
מנפילה במלכודת של הבטחות למתנות חינם ועד קנייה בסכומי-עתק במבצע שמעולם לא התקיים: מספר טיפים לצרכנות נבונה לרגל יום הצרכן הבינלאומי
עו"ד יצחק קמחי פנה לחברות שונות ובהן בזק, yes, HOT, סלקום, פלאפון ואורנג' וכן לאיגוד לשכות המסחר המאגד בתוכו חברות העוסקות במכר מרחוק - בדרישה כי יקפידו על חובת גילוי מפורטת של זכות הביטול לצרכנים
הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, יחל לנקוט צעדים נגד פרסומות מטעות בענף התיירות ■ "מודעת הפרסום צריכה להכיל באופן ברור את הפרטים המהותיים לעסקה - כגון דרישה למינימום לילות"
שנה לאחר שעבר חוק הטכנאים בקול תרועה, מסתבר כי הצרכנים עדיין מחכים ■ כדי לתקן את המקרר צריך עדיין לקחת יום חופש, וכדי להחליף בלון גז צריך לאחר לעבודה ■ "גלובס" מצביע על הכשלים בחוק ומציע פתרונות
יש סיבה שבגללה שרי התמ"ת מתמהמהים בבחירת הממונה על הרשות להגנת הצרכן
לעומת זאת, בחברות התקשורת והשכרת הרכב יש ציות גורף לחוק ■ כמו בהורדות המע"מ הקודמות אין מי שיאכוף את העניין, וברשות המסים מגלגלים את האכיפה לצרכנים: "על הלקוחות לדרוש את ההנחה במס"
חברות הסלולר מוותרות על חוזים מנייר ומחתימות את הלקוחות על מסך מחשב - ובמקביל עולה מספר המתלוננים שקיבלו חשבונות מנופחים הכוללים סעיפים שלא הוזכרו בחוזה ■ למי באמת טובה החתימה האלקטרונית?
הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בדרישה שיורה לסוכנים להפסיק להשתמש בשערי המרה לא חוקיים ברכישת כרטיסי טיסה וחבילות נופש
אופיס דיפו פרסמה קמפיין עיתונות בו הציגה קבלות לפיהן סל קניות ברשת זול יותר מאשר בקרביץ, אולם קרביץ טוענת כי מדובר בהשוואה של מוצרי פרימיום מול מוצרים זולים ■ אופיס דיפו: "הקבלות מדברות בעד עצמן"
בעקבות רפורמת הטלוויזיה הדיגיטלית, מנסות HOT ו-yes למנוע נטישה של מנויים בתום תקופת ההתחייבות ■ לאור זאת, עו"ד יצחק קמחי מזהיר את HOT ו-yes לבל ינסו לעקוף את החוק האוסר חידוש אוטומטי לעסקה קצובה
מבדיקת המועצה לצרכנות עולה כי למרות ההפרש במחיר - אין כל הבדל בין דלק הנמכר כ-95 אוקטן לבין דלק 96 אוקטן ■ סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, פנתה בנושא לשר התשתיות, עוזי לנדאו, ולשר התחבורה, ישראל כץ
הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, מזהיר: חברות שונות מחייגות לצרכנים ומנתקות, כדי שאלה יחזירו צלצול על חשבונם; כך הצרכן עצמו מבקש שיציעו לו מוצרים - וגם משלם עבור הפרסומת
בעוד שהצרכנים כבר מזמן אינם יכולים לשלם במטבעות של אגורה ו-5 אגורות, שכן אלה יצאו מהמחזור - בחנויות עדיין ממשיכים לנקוב במחירים לא עגולים, ולא פעם מעגלים את הסכום לרעת הלקוח
מתלונות שהגיעו לידי "גלובס" עולה מכנה משותף ל"מאוכזבי" מוצרי התיירות באינטרנט: הלקוח מבצע הזמנה, מזין פרטי אשראי - וכעבור זמן מה, בשיחת טלפון, מגלה שהמחיר לא רלוונטי, שהמלון מלא או שמועד הטיסה השתנה
כך קובע תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן שייכנס לתוקף השבוע הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי: התיקון ימנע טרטור הצרכנים המתקשים להתנתק משירותים מתמשכים