מקורבים לקבוצת אי.די.בי: אין מגעים ממשיים למכירת כלל ביטוח

על פי הערכות, תג המחיר מבחינת אי.די.בי הינו מיליארד דולר לפחות בעבור החזקתה ■ אי.די.בי: "החברה בוחנת באופן מתמיד הזדמנויות השקעה"

האם כלל ביטוח - קבוצת הביטוח והפיננסים השנייה בגודלה - נמצאת על המדף ובעלת השליטה (55.1%) בה, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עשויה למכור אותה? מקורבים לסוגיה אמרו היום (ה') כי אין מגעים קונקרטיים וממשיים למכירת החברה.

מוקדם יותר היום הודיעה קבוצת אי.די.בי כי "קיבלה לאחרונה מספר פניות ממשקיעים ישראלים וזרים, לרבות בנקים להשקעות, ביחס לאפשרות מכירה של אחזקות אי.די.בי פיתוח, כולן או חלקן, בכלל ביטוח. כפי שהודיעה החברה בעבר, כחברת אחזקות בוחנת אי.די.בי פיתוח באופן מתמיד הזדמנויות השקעה ומימוש בחברות המוחזקות על ידה ובחברות אחרות בארץ ובעולם, והיא מקבלת ואף יוזמת פניות לביצוע השקעות ומימושים".

"בהתאם, ככל שפניות אלה או הצעות אחרות, אם תהיינה, למכירת החזקותיה בכלל ביטוח כאמור, תשקפנה תנאים ראויים בעיני אי.די.בי פיתוח, בכוונת אי.די.בי פיתוח לבחון אותן", הבהירה קבוצת האחזקות הגדולה בדיווחה לבורסה.

שידור חוזר

ככל הידוע, אי.די.בי אף שוחחה בעניין עם בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס, אשר עשוי לשמש מתווך בינה לגורמים עסקיים זרים. בכל אופן, לפי שעה לא ידוע מיהם הגורמים שפנו לכלל ביטוח.

על פי ההערכות בשוק, בקבוצת אי.די.בי מוכנים למכור את השליטה באחת החברות המרכזיות בה בתמורה לתג מחיר של לפחות מיליארד דולר בעבור חלקה בה. כלומר לפי שווי חברה מינימלי הגבוה מ-6.8 מיליארד שקל - כ-47% מעל שווייה בבורסה. זאת, בדומה לדרישות קבוצת אי.די.בי בסבב קודם של שיחות על מכירת חלק מהחזקותיה בכלל ביטוח לאילן בן-דב לפני כשלוש שנים, לפי שווי חברה של 2 מיליארד דולר (כ-7.5 מיליארד שקל).

מקורות בענף הביטוח ציינו היום כי כלל ביטוח ניתנת לרכישה במחיר האמור זו תקופה. ככל הנראה, העניין שב עתה לכותרות בעקבות האמירות האחרונות של ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל, כי יש להפריד בין אחזקות ריאליות לאחזקות פיננסיות על ידי אותו בעל שליטה. אם אכן תהיה רגולציה שכזו, דבר המסתמן כבעל סבירות, הרי שקבוצת אי.די.בי תידרש למכור את החזקותיה בכלל ביטוח, הכוללת גם את כלל פיננסים.

הפסקה זמנית

החברות הגדולות שעליהן חולשת אי.די.בי מחזיקות בשרשור בחברות רבות מובילות אחרות. מקורבים לסוגיה אמרו כי בקבוצה מודאגים מקביעת הוראה רגולטורית להפרדת פעולות פיננסיות וריאליות, ואם יתאפשר ישמחו למכור את אחזקותיהם הפיננסיות עוד קודם, ומיוזמתם. דובר אי.די.בי סירב להתייחס לכתבה.

המסחר במניות כלל ביטוח ואי.די.בי אחזקות בבורסה הופסק לשעה קלה הבוקר, עד שאי.די.בי פירסמה את הודעתה כאמור, כשהמניה נסחרה בשעות הצהריים בעליות של כ-6%.