בג"ץ לרשות המים: הסבירו תוך שבוע מדוע אינכם מוזילים את המים

כפי שפורסם ב"גלובס", התאחדות התעשיינים עתרה לבג"ץ נגד רשות המים ■ ברוש: "החוק מחייב את רשות המים להוריד את תעריפי המים - והרשות מצפצפת על החוק"‏

בהתאם לדיווח ב"גלובס", התאחדות התעשיינים הגישה עתירה לבג"ץ כנגד רשות המים. העתירה הוגשה באמצעות עורכי-הדיון אסף ביגר ודנה שגיב ממשרד עמית פולק מטלון, וזאת "בעקבות התנהלות רשות המים ואי-הוזלת תעריפי המים כמתחייב בחוק, ולאחר פניות חוזרות לראש ראשות המים, לשר האוצר ולשר התשתיות", נמסר מההתאחדות.

בעתירה מבקשת התאחדות התעשיינים לחייב את רשות המים להוריד את מחירי המים לכלל הצרכנים בכ-5% עם כמתחייב בחוק, בתוספת ריבית והצמדה (שכן ההוזלה היתה אמורה להיעשות כבר במחצית פברואר).

"אסור לאפשר לרשות המים להכניס יד לכיסי האזרחים במדינת ישראל. החוק מחייב את רשות המים להוריד את תעריפי המים - והרשות מצפצפת על החוק", אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.

ברוש העלה היום (ה') במסגרת הדיון הראשון של פורום השולחן העגול על תקציב 2011-2012, תחת כובעו כראש לשכת הארגונים הכלכליים, את הדרישה להחזיר את הפיקוח על מחיר המים לכנסת.

שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל, קיבלה בעקבות העתירה (שהוגשה אתמול בצהריים) החלטה, לפיה בתוך 7 ימים חייבת רשות המים לספק הסברים מדוע היא אינה מוזילה את מחירי המים לאלתר, כנדרש בחוק.

"להקל על צרכני המים"

נזכיר כי ברוש פנה לשרי האוצר והתשתיות והתריע כי למרות העובדה שהחישובים הסתיימו זה מכבר, וגובה ההפחתה המחויבת ידוע - טרם אושר ופורסם עדכון תעריף המים, שהיה אמור לפחות בכ-5%. זאת בהתאם לירידה בסל תשומות במשק, שעיקר ההשפעה בו מגיעה מכיוון מחירי האנרגיה.

‏"ההוזלה המחויבת על-פי החוק תחסוך לכלל הצרכנים בישראל, ובכללם משקי-הבית, סכום של 375 מיליון שקל בשנה או 35 מיליון שקל בחודש", אומר ברוש.

עוד לדבריו, "הפחתת המחיר, המגיעה לצרכנים לפי חוק, עשויה להקל ולו במעט על צרכני המים מכל המגזרים ובפרט ממגזר התעשייה, שספגו זינוק חד בתעריפי המים בינואר השנה, וצפויים לספוג עליות נוספות בתעריפים גם בהמשך".‏

מרשות המים נמסר בתגובה כי לא היה נכון לבצע את ההפחתה במחיר באמצע פברואר, חודש בלבד לאחר העלאת המחיר ב-25% ובטרם העלאה נוספת ביולי הקרוב.

לדברי ראש הרשות אורי שני, נכון יותר לבצע העלאת המחירים ביולי, במסגרת הפעימה השנייה של העלאת תעריפי המים, ב-5% במקום ב-15% כמתוכנן מראש, מה שיקזז לדבריו את הירידה הנדרשת המחירים - "ולא לשגע את המערכת בשינויים תכופים".‏