ת"א נגד התכנית של תשובה: לא יוקמו מגדלים בשוק בצלאל

בדיון סוער שהתקיים בוועדה המקומית תל אביב הוחלט שלא לקדם בניית מגדלים במתחם שוק בצלאל בלב תל אביב ■ הועדה המקומית העניקה לחברת דנקנר השקעות ארכה של 30 יום במהלכם יציעו היזמים תכנית עיצוב חדשה למתחם

בדיון סוער שהתקיים לפנות ערב (ה') בוועדה המקומית תל אביב הוחלט שלא לקדם בניית מגדלים במתחם שוק בצלאל בלב תל אביב.

הועדה דנה בערר שהגיש פאר ויסנר, יו"ר סיעת הירוקים וסגן ראש עיריית תל אביב, נגד הקמת מגדל במסגרת פרויקט המגורים "בצלאל" של חברת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן של יצחק תשובה.

טרם הגשת הערר, פעלו נגד המגדל חברי סיעת "עיר לכולנו" במועצת העיר, שפעלו בשטח עם תושבי רובע לב העיר, וכן הצביעו נגד התכנית הראשונה שהובאה בפני הועדה המקומית.

היום העניקה הועדה המקומית לחברת דנקנר השקעות ארכה של 30 יום במהלכם יציעו היזמים תכנית עיצוב חדשה למתחם. אם לא תוגש התכנית, תכין הועדה המקומית תב"ע (תכנית בניין עיר) חדשה בסמכות מקומית על מנת לחלק את זכויות הבנייה במתחם באופן שונה, כך שגובה הבניינים יונמך.

כזכור, דנקנר השקעות תכננה להקים מגדל בן 16 קומות ו-80 יחידות דיור ומבנה בן 10 קומות ו-40 דירות במתחם שוק בצלאל, הממוקם ביו הרחובות טשרניחובסקי, המכבי, קינג ג'ורג' ובית לחם, המתאפיינים בבנייה נמוכה.

"לא יהיה לא מגדל בן 16 קומות ולא בניין בן 10 קומות", אמר בתום הדיון אהרון מדואל, יו"ר סיעת "עיר לכולנו" במועצת עיריית תל אביב. "יקומו בניינים בני שש עד שבע קומות בלבד על מנת לשמור על המרקם האורבני. אנחנו מוכנים לויתור על שטחי ציבור במתחם על מנת להנמיך את הפרויקט".

דנקנר השקעות החלה לאחרונה לשווק את פרויקט "בצלאל" באמצעות חברת אמבסדור ישראל; הפרויקט לא ישווק לקהל הרחב, כי אם יימכר לקבוצת רוכשים שמתארגנת בימים אלה, כפי שנחשף ב"גלובס".