פועלים ולאומי חלוקים בדעתם: מה מזמן הטווח הקצר למניות?

פועלים: בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה לנעשה מעבר לים; לאומי - בטווח הקצר ביותר ייתמך שוק המניות המקומי מירידה במפלס החששות עקב תוכנית הסיוע האירופית ■ פועלים: השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת

למרות שבוע מסחר תנודתי בבורסת תל אביב, ממשיכים בבנק הפועלים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראיה לטווח בינוני וארוך. עם זאת, בסקירת סוף השבוע מטעמם, מזהירים כלכלני הבנק כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה לנעשה מעבר לים ולכן ממליצים בפועלים למקד את התיק המנייתי בעיקר במניות נבחרות. ופחות במדדים. מבין המניות, סבורים כלכלני הפועלים כי ישנה כיום עדיפות לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן לחברות המוטות לשוק המקומי.

בהתייחס לשדרוג ישראל לקבוצת המדינות המפותחות של MSCI, סבורים בבנק הפועלים כי למרות החששות שהועלו בעקבות המעבר של ישראל, השפעה על שוק המניות המקומי עשויה להיות חיובית בטווח הארוך.

בגזרת המט"ח, מעריכים בבנק הפועלים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת בהשפעת התפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, מציינים בפועלים כי השקל יושפע מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישת דולרים אפשרית על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאת ריבית נוספת ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיה, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

לאומי: בטווח הקצר ביותר ייתמך שוק המניות המקומי

בנק לאומי מעריך כי בטווח הקצר ביותר ייתמך שוק המניות המקומי מירידה במפלס החששות עקב תוכנית הסיוע האירופית. עם זאת, מציינים כלכלני הבנק כי קשיים אפשריים בביצועה עלולים להביא להמשך המימוש בשוק המקומי, בפרט לנוכח רמת המחירים אליה טיפס. ועדיין, בהסתכלות ארוכת טווח, מעריכים כלכלני לאומי כי השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית וברווחיות החברות התשואות הנמוכות המתקבלות באפיקים הסולידיים יתמכו בשוק המניות המקומי.

עוד מציינים בלאומי כי הדולר ימשיך בתקופה הקרובה להתחזק בעולם וישמור על יציבות מול המטבע המקומי. בעולם, מעריכים בבנק לאומי כי התחזקותו של המטבע האמריקני תושפע מהשלכותיה של תוכנית הייצוב בגוש האירו על ריסון צמיחתן של מדינות ה- PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד) ועל הגברת נזילות המטבע האירופאי בשווקים. מול המטבע המקומי, מעריכים הכלכלנים כי יציבותו של שער החליפין תיתמך מהיציבות היחסית שמפגין השוק המקומי שמלווה בזרימת מט"ח לארץ. בטווח הארוך יותר, השטר הירוק צפוי להתחזק כתוצאה מהתאוששות הכלכלה האמריקנית.