גוגל: אספנו "בטעות" מידע פרטי של גולשים - נמחק אותו מיד

גוגל הודתה כי היא שמרה "בטעות" חלקים מהמידע שהעבירו גולשים פרטיים שהשאירו את הרשתות שלהם בלתי מוגנות ■ בסוף אפריל, 10 ראשי רשויות הגנת פרטיות פנו במכתב משותף בקריאה לגוגל לכבד את פרטיות הגולשים

גוגל הודתה אמש כי היא אספה ושמרה "בטעות" חלקים מהמידע שהעבירו גולשים פרטיים אשר השאירו את הרשתות האלחוטיות שלהם בלתי מוגנות, במסגרת סריקת רשתות אלחוטיות בלתי מוצפנות וזאת בניגוד להצהרות הקודמות של החברה בנושא. גוגל הדגישה בהודעה בפורסמה בבלוג הרשמי של החברה כי היא לא תעשה שימוש במידע ואף תמחק אותו מיד.

נזכיר כי בסוף חודש אפריל, 10 ראשי רשויות הגנת פרטיות מהמובילות בעולם, ובהן ישראל, המייצגות יחדיו כ-375 מיליון אנשים, פנו במכתב משותף בקריאה לגוגל לכבד את פרטיותם של אנשים ברחבי העולם, בתכנון ויישום של יישומי אינטרנט.

במכתב, הנציבים הביעו דאגה רבה מנהגי החברה בנוגע להגנה על פרטיות משתמשיה, במיוחד סביב ההשקה האחרונה של שירות הרשת החברתית Google Buzz שבו בה חשפה גוגל נתוני התכתבות פרטיים כאשר הוצמדו למשתמשי שירות משלוח הדואר אלקטרוני באופן אוטומטי רשת של "עוקבים" מקרב האנשים שעימם התכתבו לעיתים קרובות. בכך הופר עיקרון היסוד, שיש לאפשר לאנשים את היכולת לשלוט בשימוש שנעשה במידע האישי שלהם.

בעבר, גוגל ספגה ביקורת על חדירה לפרטיות גם בהפעלת שירות Street View שהציג באינטרנט תמונות מפורטות של המתרחש ברחובות. לפני כשבוע שלחה גוגל מכתב תגובה, בו היא הדגישה את מחויבותה לפרטיות, והכריזה כי מומחי פרטיות מעורבים בכל שלבי פיתוח המוצרים שלה.