התחלות הבנייה בארה"ב עלו ב-5.8% לשיא מאז אוקטובר 08'

לעומת זאת, אישורי הבנייה, המהווים סימן לבנייה עתידית החדירו אלמנט שלילי כאשר נפלו ב-11.5% לרמה של 606 אלף - הרמה הנמוכה ביותר זה שישה חודשים ■ נתון התחלות הבנייה הינו אינדיקטור מרכזי לצמיחה כלכלית בארה"ב

משרד המסחר האמריקני דיווח היום (ג') כי התחלות הבנייה בארה"ב עלו ב-5.8% באפריל, להיקף שנתי של 672 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי באוקטובר, וזאת הודות לתמריצים הממשלתיים לרוכשי דירות, שתוקפם יפוג בקרוב 2008. תחזיות האנליסטים היו לעלייה בהתחלות הבנייה לרמה של 650 אלף. יצוין כי הנתון עלה בכ-41% בהשוואה לאפריל 2009.

לעומת זאת, אישורי הבנייה, המהווים סימן לבנייה עתידית החדירו אלמנט שלילי כאשר נפלו ב-11.5% לרמה של 606 אלף - הרמה הנמוכה ביותר זה שישה חודשים.

המרכיב שרשם את הזינוק החד ביותר הינו התחלות בנייה של בתים קטנים המיועדים למשפחה בודדת. המרכיב זינק באפריל ב-10.2% לקצב שנתי של 593 אלף - הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2008. אולם אישורי הבנייה לבתים חד משפחתיים נפלו ב-10.7% לקצב שנתי של 484 אלף.

נתון התחלות הבנייה הינו אינדיקטור מרכזי לצמיחה כלכלית בארה"ב וקצב הביקושים לדיור חדש כי הקבלנים לרוב מתחילים את בניית הפרויקט רק כאשר הם בטוחים שהסבירות למימוש הנכס הינה גבוהה.

השווקים הפיננסים נוטים להתמקד ומושפעים יותר מנתוני התחלות הבנייה, למרות שמרבית הכלכלנים רואים בהיתרי הבנייה נתון פחות תנודתי ומדד יותר מדויק לפעילות בשוק הדיור.