5 יצירות אמנות בשווי חצי מיליארד אירו נגנבו ממוזיאון בפריז

לפי מצלמות האבטחה, בלילה שבין רביעי לחמישי אדם רעול פנים פרץ את החלון של המוזיאון לאמנות מודרנית בפריז וחתך את התמונות ממסגרותיהן ■ בין הציורים הגנובים - יצירות של מאטיס, פיקאסו ומודליאני

5 יצירות אמנות, בהן ציורים של פיקאסו ושל מאטיס, ששוויין מוערך בחצי מיליארד אירו, נגנבו הלילה מהמוזיאון לאמנות מודרנית בפריז.

הציורים שנגנבו הם "יונים עם אפונים" של פבלו פיקאסו, "פסטורל" של מאטיס, "עץ זית ליד אסטאק" של ז'ורז' בראק, "אישה עם מניפה" מאת אמדיאו מודליאני ו"דומם עם שנדליר" של פרננד לז'ה.

לפי גורמים המקורבים לחקירה, הגניבה נעשתה בלילה שבין רביעי לחמישי, ודווחה לראשונה למשטרה ביום חמישי בבוקר.

המוזיאון, שנמצא על גדת הסיין מול מגדל אייפל, נסגר למבקרים, ועל שעריו נתלה השלט "סגור מסיבות טכניות".

לפי דיווחים של גורמים במשטרה, צילומי האבטחה מגלים כי אדם רעול פנים נכנס למוזיאון דרך החלון בשעות הלילה. ככל הידוע, הגנב חתך את התמונות מתוך המסגרות שלהן, שנשארו תלויות על הקיר. בשלב זה המשטרה בודקת אם לגנב היו שותפים בתוך המוזיאון.

שומרי המוזיאון גילו את הגניבה ביום חמישי לפנות בוקר, כשמצאו חלון מנופץ ומנעול שנחתך כדי לאפשר כניסה לאזור של הציורים שנגנבו. החוקרים עדיין בודקים מדוע כשלה מערכת האזעקה במוזיאון.

פיקאסו הוא אחד האמנים הנגנבים ביותר בעולם. ביוני 2009 נגנב ספר רישומים שלו, ששוויו מוערך ב-8 מיליון אירו, ממוזיאון פיקאסו בפריז. הספר עדיין לא נמצא. ב-2007 נגנבו שתי יצירות מביתה של נכדתו של פיקאסו בפריז.