הקמפיינים הזוכים בגרנד קקטוס: פלאפון, yes, AXE, אלמקס ודפי זהב

השפה הפרסומית החדשה של פלאפון הותירה חותם על שופטי הקקטוס: שתי גירסאות שלה זכו בתחרות - האחת בפרס הגרנד והשנייה במדליית זהב ■ בלטו לטובה הזכיות בקטגוריית הפרסום הקהילתי, שגרפו 6 מדליות זהב

21 קקטוסים מוזהבים עושים את דרכם הערב (ג') אל הבעלים החדשים שלהם: 5 משרדי פרסום בלבד. 5 עבודות מצטיינות קטפו את הפרס הגדול בתחרות (גרנד קקטוס). בתחום האינטרנט זוכה מקאן-אריקסון עם הקמפיין ל-yes בו משחקים אנשי המערות כדורגל, תחת הקונספט המוביל את פרסומי החברה זה שנים ("yes! yes! yes!"). במקאן-אריקסון יודעים היטב שסוס מנצח לא מחליפים, ועל הסוס המהנהן של yes הם ממשיכים לדהור גם השנה, הישר אל הגרנד קקטוס. עבור מקאן מדובר בניצחון כפול, היות שהוא מוכיח כי אסטרטגיית ההתמקדות באינטרנט שהוא מוביל בשנה האחרונה, מניבה פירות.

מקאן-אריקסון קוטף גרנד קקטוס נוסף בקטגוריית היופי והאופנה, הפעם בתחום המודעות, עם הקמפיין לדאודורנט AXE לגברים מבית יוניליוור. סדרת המודעות היתה חלק מקמפיין שכלל גם סרטוני טלוויזיה, ולא אחת עורר תרעומת בקרב ארגוני נשים לאחר שהוביל קו פרובוקטיבי משהו, מתוך ניסיון לפנות לקהל גברי צעיר. הקמפיין אולי הרגיש את הנשים, אבל את שופטי תחרות קקטוס הזהב הוא דווקא שימח.

שני גרנד קקטוסים נחתו גם בזרועות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי. הראשון - בקטגוריית פרסום החוצות, עם מודעה פורצת דרך לדפי זהב תחת הכותרת "פנצר'יות". שילוט חוצות הוא אחד התחומים החזקים ביותר של המשרד, והקמפיין המתמשך לדפי זהב הוא אחד הבולטים שלהם וכזה שלא נגזים אם נאמר שחולל מהפכה בתפיסת שילוט החוצות. השני, בקטגוריית מדיות אחרות, למשחת השיניים אלמקס, הצליח להפוך אפילו מוצר סטנדרטי כמו משחת שיניים לכזה שמעלה חיוך על הפנים, עם ציורי שיניים שהודפסו על כרטיסיות אוטובוס, וכל כרטוס יצר "חור בשן".

אדלר-חומסקי זוכים בגרנד קקטוס בקטגוריית סרטוני הטלוויזיה, עם הקמפיין להשקת השפה הפרסומית החדשה של פלאפון "עולם אחר", שהציג נראות שונה ובולטת על המסך. בקטגוריית הרדיו נותר השנה הגרנד קקטוס מיותם, ללא זוכה.

הזוכה הגדול מבין 21 קקטוסי הזהב הוא שלמור-אבנון-עמיחי, שגרף לא פחות מ-8 מדליות. מביניהם נציין את אחד הקמפיינים העוצמתיים והמוצלחים שערך המשרד לארגון "לתת", והושק במיצג אומנותי בכיכר רבין שהתמלא באלפי שולחנות חג ערוכים ריקים ממזון. בהמשך הושק אתר "ארוחת החג הווירטואלית", שאיפשר לגולשים להצטרף לשולחן חג באמצעות תרומה של ארוחה.

הקמפיין של מקאן-אריקסון לבירה גולדסטאר, "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה משהו", זוכה בקקטוס זהב והפעם בגירסת הפרינט. במודעה נראית רגל של אישה, מטופחת ועדינה, שהשערות נתלשו ממנה בשעווה, לצד בקבוק בירה. המסר העקבי שארוז בהומור עושה את העבודה ולוקח הביתה קקטוס בלי קוצים.

ארגונים, עמותות ואג'נדות בצמרת

אדלר-חומסקי זוכים בקקטוס הזהב על הקמפיין הטלוויזיוני לפלאפון (זה שזיכה אותם גם בגרנד קקטוס), עם הסרטון בו כיכבו כדורי הצמר הוורודים.

שמעוני-פינקלשטיין זוכה בקקטוס זהב בקטגוריית מדיות אחרות עם הקמפיין LG FIVE. זוהי לא זכייה ראשונה של הקמפיין בפרס. לפני כחודש פורסם כי המשרד זכה זכייה ראשונה אי-פעם למשרד פרסום ישראלי בתחרות ADC (Art Directors Club) היוקרתית לקריאייטיב בפרסום. במסגרת הקמפיין התקיימה תערוכה אינטראקטיבית שכללה 5 חללים, בהם שולבו מסכי טלוויזיה מתקדמים של LG במיצבים אמנותיים שאותם יצרו 5 קבוצות עיצוב תעשייתי.

קקטוס הזהב הוענק לבאומן-בר-ריבנאי על קמפיין של ארגון "בקול" למען לקויי שמיעה בשיתוף עם תיאטרון גשר, בקטגוריית מדיות אחרות. במסגרת הקמפיין, במהלך הצגה של תיאטרון גשר הושתקה מערכת ההגברה על הבמה והקהל באולם לא הצליח לשמוע את השחקנים וסבר שמדובר בתקלה. מיד לאחד מכן הוצג שלט על הבמה שהזמין לקויי שמיעה לקבל תמיכה במסגרת הארגון.

פרסומת מצוינת נוספת של באומן-בר-ריבנאי, שזכתה בקקטוס זהב בקטגוריית האינטרנט, היא "הישרדות הפיליפינים". הפרסומת לעמותת "קו לעובד", המטפלת בזכויות סוציאליות של העובדים הזרים בישראל, הציגה על רקע נעימת הפתיחה של התוכנית "הישרדות" את סיפוריהם של עובדים זרים שזכויותיהם נרמסו.

22
 22