מי יקנה את המאזדה 3 שלי?

3 וחצי חודשים היא מככבת, צעירונת עם פחות מ-40 אלף, במחיר הנחה - ואין קונה ואין בא

לפני חצי שנה בערך, צפיתי ב"כתבת תחקיר" אשר שודרה במהדורת חדשות הערב של אחד מערוצי הטלוויזיה ועסקה בשוק המכוניות המשומשות. הכתב בדק מי הן "המכוניות המשומשות הנמכרות ביותר בישראל" ומסקנתנו היתה חד משמעית: "מאזדה 3" ולא אחרת. "בתוך שבוע עד שבוע וחצי מרגע פרסום מודעת המכירה של מאזדה 3 המכונית נמכרת", הכריז בביטחון והוסיף, כדי שלא תהיינה אי הבנות ש"היא נמכרת במחיר מחירון".

שמחתי לשמוע. הן ברשותי מאזדה 3, והיא כל כך שמורה, שברור היה לי שכשאחליט למוכרה, היא תחשב למציאה - גברת כסופת מעטה, מודל 2008 עם 40,000 ק"מ, ללא תאונות, מצוחצחת ונקייה, מחושמלת חלונות, ננעלת מרכזית, בעלת אימובילייזר ומפונקת בטיפולים מסודרים ורק במוסך המרכזי (מצורף ספר טיפולים).

הנה - הביטו בה ושיפטו בעצמכם:

מזדה דבי קאופמן
 מזדה דבי קאופמן

והנה, לפני כשלושה וחצי חודשים החלטתי להוציא אותה לשוק. שמחה ובוטחת - הן תוך שבוע, גג שבוע וחצי, הכסף ייכנס לחשבון - פרסמתי מודעה בלוח יד 2, בה בעת נכנסתי והוספתי מודעה גם ב-winwin, רק כדי לא לקפח אף מגזר ולתת הזדמנות שווה לכל הקונים שיעוטו על העסקה המשתלמת. כמחווה נוסטלגית לשיטות העבר, תליתי מודעת מכירה בחלון הרכב והמתנתי בשלווה לקונים פוטנציאלים. התכוננתי נפשית למטר הטלפונים שיתקוף אותי והייתי בטוחה שמחכה לי סופשבוע סוער בחנייה שליד הבית.

במודעות המכירה ציינתי את כל פרטי המאזדה שלי. דאגתי להדגיש את מספר הקילומטרים (נמוך מאוד בהשוואה למכוניות אחרות מאותו שנתון), ציינתי את מצבה החיצוני והפנימי המצויין, ואפילו דאגתי לפרסם מחיר (דבר שלא כולם עושים). עבר יום, עברו יומיים, עבר סוף השבוע - ודבר לא קרה. בחלוף שבוע דממת אלחוט, התחלתי לחשוד שמשהו לא בסדר.

אולי נוסח המודעות מרתיע, תהיתי ביני לביני - ושיניתי לשווא פרטים ונוסחים במודעות. אולי אני דורשת יותר מדי כסף? הוספתי לתהות והורדתי את הסכום המבוקש ב-10%. כלום לא קרה. ירדתי עוד במחיר, התחלתי לפרסם בפייסבוק, ועברתי גם לטוויטר. אין קול ואין קונה - אפילו לא טלפון אחד לרפואה. אפילו לא איש אחד להתמקח איתו.

התחלתי להתקשר לסוחרי רכב ולעניין את כל מי שבתחום במאזדה 3 מדוגמת למכירה - וגם משם לא הגיעה ישועה.

מדי יום אני נזכרת בערגה במכוניות "ללא שוק" שרכשתי בצעירותי: סיטרואן ZX, סיאט איביזה ואלפא רומיאו, שהכול הזהירו אותי מפניהן, איימו עלי שלא אצליח למכור אותן, ושנמכרו בתוך ימים ספורים מרגע פרסום המודעה, ומצטערת ששמעתי ל"קולות השוק" ששכנעו אותי לקנות מאזדה 3.

כאשת תקשורת וכלכלנית אני מניחה שעשיתי כל מה שצריך. השאלה שנותרה פתוחה היא היכן הקונים. האם אין קונים (חוסר ביקוש) למאזדה 3? האם יש יותר מדי מוכרים (עודף היצע) למאזדה 3? אולי צריך להטיל את האשם במחדל במצב המשק?

המזל הגדול שלי הוא הקשר שלי ל"גלובס" שבזכותו התאפשר לי לפרסם את דבר העסקה המשתלמת, גם במדור פופלרי זה. אבל יש גבול לניצול. אם אתם רוצים לדעת מחיר וטלפון כדי לבוא ולעשות סיבוב בדיקה, תצטרכו כבר לגלוש לעמוד הפייסבוק שלי.