חזקיהו: "שמח על הרעש הציבורי; כולם אוהבים להגיד 'בועה' בנדל"ן - אנחנו נלחמים בזה בטרם עת"

המפקח על הבנקים התייחס בערוץ 2 להנחייה הדרמטית לבנקים להקשיח מתן אשראי משכנתאות ■ "הממשלה צריכה לעשות עוד עבור זוגות צעירים - לעזור בעצמה" ■ רשות המסים ממליצה: מס הרכישה לקוני דירה שנייה יועלה ■ קריאה להגדיר קבוצות הרכישה כעסק, ולהטיל עליהן עוד מסים

עליית המחירים בשוק הנדל"ן, מה שהעלה בפי רבים את המילה "בועה", ממשיכות להיות על סדר היום. ערוץ 2 מפרסם היום כי רשות המסים, בראשותו של יהודה נסרדישי, שיחררה שורת המלצות לשר האוצר יובל שטייניץ, לטיפול בשוק הנדל"ן.

עפ"י ההמלצות שהועברו, הרשות מציעה לשטייניץ להעלות את מס הרכישה לקוני דירה שנייה - מ-3.5% שנהוג היום ל-5% - מה שיתבטא בעלייה של עשרות אלפי שקלים. המלצה נוספת היא בנוגע למלחמה בקבוצות הרכישה. הרשות קוראת להגדרה של קבוצות הרכישה כעסק לכל דבר, כך שיוטלו עליהן מסים נוספים. בנוסף, מארגני קבוצות שקיבלו דירות ייחקרו בחשד להעלמות מס. עפ"י הדיווח, שר האוצר שטייניץ צפוי לעיין בקרוב ולקבל את המלצות הרשות.

חזקיהו: "אנחנו שמחים על הסערה הציבורית"

בנוסף, המפקח על הבנקים רוני חזקיהו התראיין והתייחס להנחייה הדרמטית שהעביר לבנקים, להקשיח את התנאים למתן הלוואת משכנתא, גם כן כצעד במלחמה נגד מחירי הדירות הגואים. "אנחנו שמחים על הרעש שזה עשה, ולא מפחדים ממנו", אמר חזקיהו. "מחירי הדירות הם בעיה רצינית ויש להילחם בה. אם לא, הדברים עלולים להיגמר בפיצוץ. אני מזהיר את קוני הדירות וגם את הבנקים - יש לשים לזה סוף", אמר.

"אני מקבל בברכה את הסערה הציבורית שההנחייה עשתה, זה היה צריך להתבצע. מה שמדאיג הוא מה שלא התבצע - כולם אוהבים להגיד 'בועה', אבל אנחנו מטפלים בנושא בטרם עת עוד לפני שיש בועה בכלל", אמר חזקיהו.

חזקיהו אמר גם, כי למלחמה במחירי הנדל"ן הגבוהים צריכה להצטרף הממשלה. "הממשלה צריכה לעשות עוד מלבד הרפורמה בתכנון של נתניהו, היא יכולה להשתמש בכלים של הפשרות קרקעות ושל סבסוד - פשוט לעזור בעצמה לאותם לזוגות צעירים".

חזקיהו נשאל האם לאחר כל הרעש האם ייתכן מצב שההנחייה שלו לא תחול על מי שלקח משכנתא ראשונה, ואמר כי "ההנחייה היא טיוטא, ואנחנו שוקלים את כל הצעדים. הצעד שכבר עשינו עשה את שלו בכיוון תשומת הלב לסיכון הטמון בעליית מחירי הדירות" אמר.