מוטי מורל על מותה של הפרסומאית תרצה גרנות: "זו אבדה ענקית"

(עדכון) - גרנות, שנחשבה ל"גורו של הקריאייטיב" וניהלה את ביה"ס לקופירייטינג ACC, לימדה פרסום במשך כ-20 שנה וחתומה על סיסמאות רבות, בהן "אם שותים לא נוהגים" ■ מורל: "יהיה קשה למצוא לה תחליף"

"בצער רב ובהפתעה גמורה שמעתי על מותה של תרצה גרנות. אין ספק שעולם הפרסום הפסיד אישה גדולה, אשר מעבר לפעילותה כאשת קריאייטיב בתחום המסחרי, תרמה רבות להכשרת עשרות אנשי קריאייטיב בישראל" - כך ספד היום (א') מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון, לפרסומאית תרצה גרנות, שהלכה ביום חמישי האחרון לעולמה בעקבות מחלה קשה.

"קשה למצוא היום אנשים עם תשוקה בוערת למילה הכתובה כמו שהיתה לתרצה. למרות שנפרדו דרכנו לפני 4 שנים, עדיין יכולתי לראות ולהעריך מאוד את דרכה ואת נאמנותה לדרכה. יהי זכרה ברוך", אמר בראון.

גרנות נחשבה ל"גורו" של הקריאייטיב הארץ, לימדה פרסום וקופירייטינג במשך יותר מ-20 שנה, והיא חתומה על סיסמאות מוכרות רבות בהן: "אם שותים לא נוהגים", "טיטולים", "חכו לי ביולי" של המכביה, "אלימות - זה לא ייפתר אם לא תספר" ועוד.

"נשמה גדולה"

גרנות הכשירה אלפי פרסומאים בשנים שבהן לימדה, תחילה בקורס לקופירייטינג שפתחה בשיתוף עם הפרסומאי מוטי מורל, בהמשך ב"בצפר" של איגוד חברות הפרסום ולאחר מכן בבית-הספר לקופירייטינג ופרסום ACC.

בראיון שהעניקה גרנות ל"ליידי גלובס" לפני כחצי שנה היא התייחסה להיותה "גורו" של פרסום מותגים ואמרה: "אני לא קונה מותגים. אני מתארת לעצמי שיש לי איזה רמת ציניות מסוימת כלפיהם. ממילא כל מה שאני לובשת זה חולצה וג'ינס. רק על מותגי קוסמטיקה אני לא מוותרת. זה עניין בריאותי. כאן יש סיכון גבוה בלא לקנות מותגים. בקוסמטיקה אני נהנית מהמחשבה שהוצאתי על עצמי המון כסף. יש לי פטיש לבשמים, גם את הריקים אני לא זורקת, זה חלק מהאני המוסתר שלי".

יחסיה של גרנות עם עולם הפרסום היו מורכבים. באותו ראיון היא אמרה: "אני לא נעימה, אני שופטת אנשים מהר מדי. אני קריזיונרית, והמתנה היחידה שקיבלתי היא מהירות המחשבה שלי. אני רגשית יותר בביקורת שלי, וזה לא טוב. יש לי המון שונאים, אבל בעיקר אני ביקורתית כלפי עצמי".

עולם הפרסום לפי גרנות הוא נגוע במחלה, שהסימפטומים שלה הם שינויים בלתי פוסקים באישיות המותג, ניתוק הקשר בין הפרסומות למותג והשימוש הקל מדי בסלבריטאים. "את המילה חזון הוצאתי מהלקסיקון שלי. היא עברה הזנייה בשנים האחרונות. אני בונה ערכים ומסרים. ברגע שאת רואה חזון של מוסד או ארגון ממשלתי שנראה בדיוק כמו חזון של חברת קוסמטיקה, כבר ברור שזאת טעות", אמרה גרנות.

מוטי מורל אמר היום על גרנות כי היא היתה "הנשמה הכי גדולה בעולם הפרסום. חוץ מכישרון ענק ובלתי נדלה היא היתה האדם הכי אנושי בתחום. היא אהבה את תלמידיה אהבת-נפש, טיפחה אותם, לימדה אותם והשקיעה בהם. למרות שהיא היתה מורה קשוחה, היא עשתה זאת עם המון אהבה. מדובר באבדה ענקית לעולם הפרסום הישראלי, כי היא זו שגידלה את דורות הקופירייטרים הצעירים בענף. יהיה קשה למצוא לה תחליף", אמר מורל.