בערוץ 10 נערכים להפסקת הזרמת הכספים ע"י בעלי המניות

זאת לאור הודעת בעלי המניות בערוץ, ובראשם יוסי מימן, כי לא יעבירו כספים עד שיהיו בטוחים כי יתקיים מעבר מזיכיונות לרישיונות

בערוץ 10 נערכים לכך שבעלי המניות לא יזרימו כספים בחודשים הקרובים, זאת לאור משיכת חוק השידורים על-ידי שר האוצר.

ל"גלובס" נודע כי בעלי המניות של הערוץ, ובראשם יוסי מימן, הודיעו כי לא יעבירו כסף לזכיינית ישראל 10, עד אשר יהיה ביטחון שיתקיים מעבר מזיכיונות לרישיונות, מה שאמור להבטיח את ההשקעה. לפיכך לוקחים בערוץ בחשבון את האפשרות שכעת, ובמשך מספר חודשים, ייאלצו להתמודד עם התזרים של הרווחים המיידיים והרזרבות של הערוץ.

בימים אלה ממשיך להתקיים הערוץ על בסיס הכנסותיו, כאשר ההזרמה האחרונה של מימן היתה רק לפני כ-3 חודשים, אז העביר 20 מיליון שקל במסגרת הערבויות שדרש ממנו חוק הארכת זיכיון הערוץ בשנתיים.

מאז אושר החוק החלו בערוץ בחזרה לשגרת עבודה מלאה, לאחר קיפאון מתמשך. בין היתר גויסו עובדים חדשים, והופשרו תוכניות בפיתוח. כעת, משנודע כי המעבר לרישיונות יידחה בעוד מספר חודשים, מתכוננים בערוץ "לכל תרחיש". עם זאת, לפי שעה אין כוונה להשהות את תהליכי הפיתוח.

יובהר כי אם עד ראשית 2011 לא יועבר החוק למעבר לרישיונות, אשר הארכת זיכיון ערוץ 10 תלויה בו - תתבקש הרשות השנייה לפרסם מכרז חדש לערוץ.

בתוך כך, ההערכות מדברות על כך ששר התקשורת משה כחלון יתמוך בהצעת החוק של ח"כ איתן כבל (העבודה), למעבר לרישיונות ללא פרסום בכבלים ובלוויין. בניגוד להצעת החוק הפרטית של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), כפי שהונחה בשבוע שעבר באותו נושא, הצעתו של כבל כבר עברה את כל חובות ההנחה בכנסת, ועל כן היא בשלה להפוך להצעת חוק ממשלתית עם תמיכתו של כחלון.

ביום חמישי האחרון התבטא שר התקשורת לראשונה בנושא משיכת חוק השידורים. "אנחנו ממשיכים להיות צמודים להחלטתנו לעבור מזיכיונות לרישיונות בטלוויזיה המסחרית", אמר כחלון בכנס חיפה לעיתונות צעירה. "אם יהיה צורך נוביל חקיקה ממשלתית בנושא".

לדברי כחלום, "השבוע התפוצצה ישיבה שדנה ברישיונות. משרד התקשורת הגיע למסקנה שחייבים לעבור מזיכיונות לרישיונות. אם לא יהיו רישיונות - לא יוכל להיכנס מפעיל נוסף, ומי שנמצא לא יחזיק מעמד".

דוברו של יוסי מימן, סירב להתייחס לדברים.

מערוץ 10 נמסר כי "מאז הגענו להסדר, הזרימו בעלי המניות כסף מכיסם לערוץ. ערוץ 10 עומד בכל מחוייבויותיו".