פלאפל מוסקו של שפ"מ - הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת

Twisted Fly: הקמפיין של שפ"מ באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי חולל 46% מהיקף השיחות ברשת ■ העובדה שהקמפיין עסק במוצר שאינו קיים היא זו שיצרה את הבאזז התקשורתי סביבו

הפרסומת לדוכן הפלאפל הפיקטיבי 'מוסקו' הצליחה להעפיל אל ראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת בשבוע שבין 20.5 עד 26.5. העובדה שהקמפיין של שפ"מ, זכיינית הפרסום ברדיו הממלכתי, באמצעות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, עסק במוצר שאינו קיים - היא זו שיצרה את הבאזז התקשורתי סביבו.

קמפיין הרדיו, כלל סדרה של ג'ינגלים קצרים ל"דוכן הפלאפל מוסקו" ברמת-גן, "דוכן הפלאפל הטוב במדינה", יצר בשלב הראשון סקרנות לגבי זהות המפרסם. בשלב מאוחר יותר, עלה ג'ינגל המאחד את כל הג'ינגלים הקצרים ובו נחשפה זהות המפרסם - שפ"מ, כשמטרת הקמפיין היתה להוכיח כי "הפרסום ברדיו עובד", וכי גם קמפיין רדיו יכול לעורר שיחה.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 72% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים בנוגע לקמפיין. 66% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע לקמפיין, כאשר בין היתר נטען כי הקמפיין גאוני (90%), מבריק ומקורי.

34% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לקמפיין, כאשר בין היתר נטען כי הקמפיין מרגיז ומוליך שולל (40%), כי הרעיון אינו מקורי, וכי נעשו דברים דומים בעבר (35%), וכי הפרסומת מעצבנת (25%).

מחולל השיחה השני, שהיווה 28% מכלל השיחה ברשת, דן באמיתות הפרסומת. 74% מהגולשים טענו כי היה ברור מהתחלה שזהו קמפיין שנועד לקדם נושא אחר ולא דווקא את "הפלאפל של מוסקו". 26% מהגולשים טענו כי חשבו שמדובר בקמפיין אמיתי לכל דבר, ביניהם היו כאלה שחיפשו את "פלאפל מוסקו" וניסו לברר פרטים אודות דוכן הפלאפל "המסתורי".

במקום השני נמצאת הפרסומת של החדשה של HOT לחבילת הטריפל, שוב בכיכובם של שחקני "הבורר". עיקר השיחה נסובה סביב דרישת החרדים להוריד את הפרסומת, שכן לטענתם היא פוגעת במגזר החרדי, עם 33% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת.

במקום השלישי ממוקמת הפרסומת של קסטרו, בכיכובה של הדוגמנית גל גדות, שהובילה לסרטון "לא מצונזר" בפייסבוק ועוררה 14% מהיקף השיחה.

22
 22